dimarts, 29 de juny del 2010

LA RESOLUCIÓ D'ADJUDICACIONS PROVISIONALS DEL 30 DE JUNY !!!

En la Resolució d'adjudicació de destinacions provisionals, que preveiem publicar el 30 de juny, no apareixerà la consulta de llistats (PDF) com s'ha fet fins ara. El motiu és perquè hem d'aplicar la Recomanació 1/2008 de l'Agència Catalana de Protecció de Dades sobre la difusió d'informació que contingui dades de caràcter personal a través d'internet.
Per tal de complir la Recomanació esmentada, hem d'utilitzar sistemes d'identificació per a l'accés que permetin verificar la legitimació de la persona que pretengui accedir a les dades de caràcter personal, de manera que aquestes es difonguin només als interessats directes o aquelles persones o col·lectius titulars d'interessos legítims.
La consulta del resultat de l'adjudicació es farà a través de l'usuari XTEC (o l'usuari temporal si el personal docent va introduir la seva sol·licitud per usuari temporal). Una vegada identificat (només hi pot tenir accés qui hagi participat), la persona que ha participat podrà consultar la seva adjudicació i l'adjudicació d'un centre (en l'adjudicació per centre apareixerà el professorat destinat per programa, no apareixerà el DNI del professorat destinat).
En el cas que un director o directora vulgui fer la consulta del resultat de l'adjudicació, en l'apartat de codi XTEC ha d'introduir el codi XTEC del centre.Tenint en compte que hi haurà personal docent que intentarà accedir a la consulta de l'adjudicació i no ho podrà fer perquè no constarà com a participant (docents que ja tenen informada una destinació per al curs següent al Registre Informàtic de Professorat), aquest personal podrà comprovar la destinació per al curs 2010-2011 a través del portal EPOCA.
Navegació:
Epoca
Serveis Epoca
Expedient
Consulta de dades
Dades de l'expedient (marcar, només. Dades administratives) //Clicar a//
Visualitza les dades
Apareixerà la Consulta de Dades administratives. Cal anar fins al final de la pàgina, clicar "següent" i a la nova pàgina, en primer lloc hi ha la relació de tots els llocs de treball ocupats. Passats, present i futur.

dilluns, 28 de juny del 2010

Perdó per ser mestra!!

Sóc mare, i també sóc mestra, i em desagrada que hi hagi tant mestre desinformat!!
Realment crec que tinc massa mesos de vacances, que treballo poc, que guanyo molt, que hauria de pagar diners per tenir el privilegi de tenir cura dels fills d'altri, que com sóc una aprofitada a més me'n puc anar de vacances pagades tots els anys durant 2 o 3 dies amb un grup de preciosos nens i normalment educats(no per mi, que ja faig tots els intents possibles per ni adoctrinar-los ni ensenyar-los res interessant) a unes cases on he de vetllar per ells 48 hores seguides i tornar-los sense una esgarrinxada ja que això, com cal, em portaria davant d'un jutge. Per cert, quan algun nen se li escapa la mà, quan m'insulta en qualificatius que ha escoltat a casa seva, callo i penso que m'ho mereixo...sóc l'escòria de la societat: dona, mestra i mare!!
I tot això dit gràcies al Sr. conseller d'educació que ha aconseguit que tota la gent que per vocació s'ha dedicat a l'ensenyament ara haguem de disculpar-nos de tot!! Els metges ja el van fotre fora de Sanitat....a què esperem els mestres?
OPINIÓ ENVIADA PER : Teresa BolBo

dissabte, 26 de juny del 2010

Compartim la nostra divertida i didàctica feina amb vosaltres

Des del Ceip Aurora volem compartir amb vosaltres un treball que hem fet des de les àrees artístiques de tècniques audiovisuals i plàstica ! Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre molt. Esperem que us agradi:



Els alumnes de sisè : Quim, Roger, Ona, Vinyet i Pau !

dijous, 24 de juny del 2010

8. Montse Ros: Una mestra a CCOO i de secretària general de la Federació d'Ensenyament de Catalunya

Sóc mestra de l'escola pública, amb plaça a Terrassa. Ara tinc responsabilitats sindicals a CCOO, alhora que sóc secretària general de la Federació d'Ensenyament de Catalunya, tasca que és un honor per mi realitzar. Tantmateix també intento contribuir a què la gent que treballa a l'educació pugui viure millor, i a construir models educatius justos i esperançadors.
1. Per què et vas ficar en el món de l’educació?
Quan vaig acabar COU, el meu tutor em va renyar perquè volia estudiar magisteri; em va dir que jo tenia capacitat suficient per fer alguna cosa important, com ara ciències exactes. Em vaig enfadar molt, i li vaig dir que mentre aquest país considerés que els estudis i la feina de “mestre” era per gent poc capacitada, el país fracassaria. Ho pensava i ho penso, però no li vaig dir tota la veritat. M'hauria agradat estudiar biologia, sobretot bioquímica, però no m'ho podia permetre: havia de treballar algunes hores cada dia. Entre el magisteri i la biologia em va fer decidir la necessitat de guanyar diners més aviat.
2. Hi ha algun mestre, de la teva infantesa o joventut que recordes especialment? Estic agraïda als meus mestres, en vaig tenir de molt bons, però m'agradaria més aviat recordar els companys i les companyes dels què he après l'ofici. He tingut tanta sort! Vaig compartir primer amb la Maria Rosa, que em va ensenyar quasi tot el què s'ha de saber, i a estimar la canalla, i a tenir-hi atencions i detalls. L'Àngel, el Joan, el Jesús i la resta de companys del Ventalló em van ensenyar tant de l'organització escolar... L'Esperança, una psicopedagoga excepcional, la millor aproximació als problemes d'aprenentatge i de conducta, un pou de ciència. La Paquita, que no renyava quasi mai i sabia treure partit de l'alegria i del premi, com ningú. El Taja, la tutoria feta persona. La Rosa, el rigor en la preparació i la presentació de les activitats. Genial, la Lluïsa, amb ella vaig entendre l'educació infantil. Tants i tantes, que estaria escrivint tot el dia.
3. Quina tasca, experiència o activitat relacionada amb l’educació, recordes amb més afecte? Totes. Potser enyoro sobretot l'última època que vaig passar a l'Eusebi Cima, amb un alumnat que donava feina però tremendament agraït i afectuós, amb un grup de companys molt potent, amb un barri i unes famílies amb “personalitat”. Vam suar la cansalada, però em sembla que tots plegats vam rebre més del què hi vam posar. A vegades el tot és més que la suma de les parts, sembla màgia.
4. Qui és per tu, un bon model a imitar i un exemple a seguir per la seva bona educació? Per què? Des del punt de vista de l'honestedat i la claredat intel·lectual, m'agrada molt el pensament científic de Jorge Wagensberg. En el camp de l'educació admiro profundament la tasca de reflexió i compromís d'Ángel Pérez López, de la Universitat de Màlaga. Però, els actors de l'educació cívica que em semblen exemplars son la colla de vells sindicalistes de CCOO. Citaria l'Ángel Rozas, que ha mort recentment; el valor de la bona educació té com a màxima expressió la capacitat de construcció de societats solidàries. Aquests homes creien en el valor del coneixement i el valor de la solidaritat per construir benestar i justícia.
5. Què canviaries o afegiries per millorar el sistema educatiu de casa nostra? Em sembla que és indispensable revisar les relacions escola-comunitat, en tots els nivells, des de l'entorn de l'escola a les grans institucions socials. Tenim un dèficit de pensament compartit, i per això busco el diàleg amb la comunitat com a primera acció. Començaria per repensar l'educació de 0 a tres anys, i l'educació professional. Definir els límits de l'educació 3-16 ens ajudaria a repensar-ne els continguts, i la reformulació dels continguts a modificar organitzacions i el canvi de les organitzacions, a redibuixar els espais.
6. Vols compartir amb nosaltres alguna anècdota divertida relacionada amb l’educació que t’hagi passat? El primer dia que vaig fer pràctiques, quan feia magisteri, la mestra va posar un examen a una classe de segon de primària. Em va demanar que el corregís. Hi havia una pregunta que deia ¿De dónde se saca la mantequilla?, i un nen va contestar: De una flor que se llama Tulipán. Va ser premonitori! M'he passat la vida pensant que la publicitat em feia competència deslleial i desfeia tota la feina de l'escola.
7. Per acabar, ens podries regalar un nou suggeriment per l’espai del bloc: “365 propostes de millora per l’educació”? Posar-hi una cançó del Lluís Llach que es diu Tinc un clavell per tu. Explica com dóna un clavell, i la seva estimació, i tot, a una persona, i després li diu: Au, vinga, amunt i amunt! Obre els teus ulls i amunt! Puja a la barca, amb el teu bagatge, i recorda que la vida és teva! Em sembla que és això educar.
PUNT TROBADA MESTRES : Moltes gràcies Montse per la teva resposta. Ja sabem que, com tots els mestres, ara mateix deus estar molt enfeinada, i més amb les que ens cauen. Ens ha agradat molt que compartissis amb nosaltres unes vivències tant personals i t''agraim de tot cor la teva participació al bloc. Fins aviat !

dimecres, 23 de juny del 2010

José Saramago : LA LITERATURA

PUNT TROBADA: Aquests dies ens ha semblat interessant recordar JOSÉ SARAMAGO amb un dels seus pensaments:

"Llevamos siglos preguntándonos los unos a los otros para qué sirve la literatura y el hecho de que no exista respuesta no desanimará a los futuros preguntadores. No hay respuesta posible. O las hay infinitas: la literatura sirve para entrar en una librería y sentarse en casa, por ejemplo. O para ayudar a pensar. O para nada. ¿Por qué ese sentido utilitario de las cosas? Si hay que buscar el sentido de la música, de la filosofía, de una rosa, es que no estamos entendiendo nada. Un tenedor tiene una función. La literatura no tiene una función. Aunque pueda consolar a una persona. Aunque te pueda hacer reír. Para empeorar la literatura basta con que se deje de respetar el idioma. Por ahí se empieza y por ahí se acaba".


José Saramago

dilluns, 21 de juny del 2010

PROPOSTA 8 : Aprendre a estar contents !

Fer un un Lip- Dub per crear bon ambient a la feina !
A l'escola "Quatre vents" de Manlleu han fet un lip-dub, genial!
Veient-lo penso que a l'escola també hi anem per passar-nos-ho d'allò més bé i ser feliços i aprendre a estar contents.
Per això crec que aquesta també pot ser una bona proposta de millora pe l'actualitat educativa a les escoles !



NO US PERDEU LA LLETRA DE LA CANÇÓ !

Fracàs escolar: què sap i com aprèn el cervell.

Interessant artícle publicat a La Vanguàrdia sobre un estudi fet a EEUU que assegura que "s'està infravalorant el coneixement que el cervell és capaç de processar en les edats primerenques".
Es posa en dubte la teoria de Piajet en el moment en el que es diu que "contràriament a aquesta, els infants no són recipients buits esperant a ser instruits ni graus que es succeèixen l'un rere l'altre". S'hi comenta, també, que l'error de l'educació rau en que es parteix més de la idea del que els alumnes no saben fer que del que ja saben.
També destaca que és crucial el desenvolupament emocial, segons diu l'article, "desprotegim emocionalment massa ràpid als infants, estem massa preocupats per impartir coneixements i aquest primer l'oblidem quan, ambdós, haurien d'anar en paral·lel".

Us animem a llegir-lo ja que pensem que segurament us farà reflexionar... cliqueu el títol per llegir-lo a l'enllaç.

diumenge, 20 de juny del 2010

MANIFEST dels mestres, professors i professores tancats al Col·legi La Ginesta. I la seva VALORACIÓ !

Ens trobem tancades i tancats, mestres, professors i professores, a l’Escola La Ginesta de Segur de Calafell, al Baix Penedès, per reivindicar que volem una educació pública i de qualitat per a tothom, accessible a tota la ciutadania i amb recursos suficients.

És per això que denunciem la privatització de serveis que s’està produint a l’escola pública catalana sota el mandat del conseller Ernest Margall. El maquillatge aviat ja no podrà amagar la destrossa que totes les persones que treballem en aquest àmbit coneixem i patim en el dia a dia. Denunciem la reducció de professionals a través de mil i una trampes que deixa les nostres nenes i nens desatesos i en condicions de precarietat evident en el seu procés educatiu. Denunciem la manca evident de joventut dels nostres dirigents i la seva submissió total i absoluta a les empreses privades que esperen amb la boca oberta el seu tros de pastís. Les empreses són empreses malgrat s’anomenin fundacions. Denunciem l’estat lamentable del trànsit intestinal dels polítics que es diuen d’esquerres i fan el joc als rics de sempre, destinant els diners de l’escola pública a les escoles religioses i privades: Denunciem també el trànsit intestinal dels de dretes perquè riuen de gust en veure com els altres els fan la feina que sempre havien volgut fer i no s’hi atrevien. No denunciem el trànsit intestinal dels de centre perquè aquests, ja ho sabem de sempre, no existeixen. Denunciem la LEC, la Llei d’Educació de Catalunya, que permet l’entrada de les empreses en el sistema educatiu català, en el seu finançament i en la gestió dels centres. Les direccions dels centres no poden ser gerencials i caure en mans de llicenciats en Administració i Direcció d’Empreses que desconeixen tot le referent a l’educació de les nostres filles i fills. Denunciem la por dels companys i companyes que diuen que no faran vaga fins que sigui de dies i busqui guanyar les nostres reivindicacions. Ara és l’hora tal com ho era ahir i ho serà demà. Passat demà serà massa tard, o sigui que fora la son dels ulls i caminem en el camí de la lluita.

Ens estimem la nostra feina perquè ens estimem la vida, perquè estimem el nostre món, les nenes i els nens, la seva educació i el seu aprenentatge.

VALORACIÓ : El passat 17 de juny una vintena de mestres de la comarca del Baix penedès ens vam tancar des de les 14 hores del dijous fins les 9 hores del divendres 18. Tot pensant que ens avorriríem i al final vam tenir la llarga visita de l'inspector, de regidores de l'ajuntament, de la policia local i dels mossos d'esquadra. També de companys que van venir a solidaritzar-se.

La policia es va quedar tota la nit, vigilant que els que ens vam quedar a dormir no creméssim els nostre lloc de treball. Així ens demostren que l'economia està malament i que els recursos s'han d'ajustar...un dispositiu policial tota la nit perquè no entrés cap altre mestre a l'escola. Quina vergonya, volen apagar la dissidència, les opinions divergents a la seva.

Enviat per : Toni Alvarez Romera

dijous, 17 de juny del 2010

7. Pep Bas : Mestre a la privada i a la pública

Roda de Ter, el meu poble. El poble, un altre poble, amb les seves mancances i les seves excel·lències també, representa i sintetitza el que és la vida en comunitat: la possibilitat de ser-ne autor i no només usuari. Vet aquí tot!
1. On treballes actualment? Porto gairebé tres dècades fent de mestre. Durant més de vint-i-cinc anys he estat a una escola privada, concertada, d’unes característiques que, tot i les mancances econòmiques més que evidents, engrescaven a anar a treballar cada dia amb la màxima il·lusió. Va ser una època especialment feliç de la meva vida laboral. Actualment, és el meu tercer curs a l’escola pública –i hi estic encantat, especialment per l’ambient de respecte i de llibertat que s’hi respira.
2. De quines tasques relacionades amb l'educació, et sens més satisfet d'haver realitzat o d'haver-hi participat? Trenta anys donen per a molt, és clar; però si em sento satisfet d’alguna cosa és d’haver compartit amb un equip de persones admirables l’entusiasme per la feina, i d’haver treballat cada dia sense tenir la sensació de treballar perquè treball i vida es fonien en l’activitat diària. Que en vàrem arribar a fer de coses amb quatre quartos i un munt d’il·lusió!
3. De quin alumne i/o mestre recordes haver-hi après més al seu costat? En una ocasió, en una visita que vaig fer al Casals-Gràcia de Manlleu, amb els meus alumnes de quart, una mestra –la Mercè Sañé- em va donar una lliçó que, al llarg dels anys, vaig tenir molt present en molts moments. Jo llavors era jove i ella una mica menys. A la seva aula hi tenia un alumne d’aquells que podríem anomenar de distrets. D’aquells que baden i emboliquen la troca tant com poden i saben. Vaig voler saber com s’ho feia la Mercè, en un cas com aquell. Em va venir a respondre, més o menys: Procuro disfrutar amb els que disfruten i no encaparrar-me massa amb els que podrien encaparrar-me. Mai no li he dit, a la Mercè, les vegades que ho he posart en pràctica això jo també! (O, si més no, ho he intentat!)
Els que em coneixen prou saben que, bàsicament, sóc entusiasta. Tots els entusiastes m’han servit –i em segueixen servint, encara ara- com a model: alumnes, mestres, carters, barbers o bombers. No concebo viure sense entusiasme!
4. Qui és per tu, un bon model a imitar i un exemple a seguir per la seva bona educació? I per què? Em fa l’efecte que ja he respost aquesta pregunta amb la resposta anterior. L’entusiasme! L’entusiasme és el model a imitar. Un mestre sense entusiasme és un mal model! Entusiasme per la feina, per la vida, pel dia a dia, pels veïns, pel poble, pel carrer, pel barri... Hi ha una frase ben trempada que ve a dir que, de la societat, n’hem de ser autors, no usuaris. I això és tan possible a l’escola! I al barri, i al poble també! Autors, no usuaris! El "tant-se-me’n-fotisme" no ha de tenir lloc ni a l’escola ni enlloc!
5. Què canviaries o afegiries, per millorar el sistema educatiu de casa nostra?Tantes coses! Més personal, per començar. Un mestre per cada grup de vint-i-cinc alumnes? Només pot haver-ho decidit algú que no hi ha estat mai, davant de vint-i-cinc personetes! Estar-hi, sí que és possible. Però no es tracta només d’estar-hi! Es tracta de conviure, de dinamitzar, d’engrescar, de fer viure! amb tota la intensitat... i atendre la diversitat cada vegada més manifestament plural. Podríem seguir amb millors instal·lacions i millors materials. Amb formació continuada de tots els mestres: com pot ser que un mestre/a no llegeixi, no vagi al teatre, no es recicli, no sigui un veritable dinamitzador social, o no tingui inquietuds culturals?! Amb major participació dels pares. Amb més pausa. Amb activitats d’autoavaluació permanents. Amb més debats amb la participació de tots els agents educatius. Amb estudis específics per a formar equips directius... Hi ha tant per fer! De fet, tot sempre està per fer; oi?
Dir a aquestes alçades de la pel·lícula, que si els i les mestres hi posessin una mica més d’entusiasme –més encara!- tot seria una bassa d’oli, em sembla pixar fora de test!
6. Què en penses de les retallades en educació? Un veritable disbarat! Com poden retallar la inversió en educació si encara no s’hi ha invertit mai –mai!- el que hi cal?
7. Per acabar tu que has treballat a l'escola privada i a la pública, què en podries destacar de bo i diferent en cadascuna? Als meus anys a la concertada –escola d’una línia d’un poble d’aproximadament tres mil habitants- els recursos econòmics eren molt migrats. Molt. Però els suplíem amb molt d’entusiasme i amb molta implicació! Eren uns altres temps!, evidentment; però encara ara, de cap de les maneres, no em vull resignar a admetre que la millor escola –com tampoc la millor família, és clar!- és la que disposa de més recursos. Ai ca! Hem d’acceptar, i tant!, que hi ha unes necessitats mínimes que indiscutiblement han d’estar cobertes. I això ha de permetre tant oferir una educació de qualitat com assegurar la igualtat d’oportunitats per a tots i cadascuns dels alumnes. De debò que aquestes retallades seguiran mantenint el dret a l’esmentada igualtat de tots per igual?

PUNT TROBADA MESTRES : Moltes gràcies Pep, ens ha agradat molt llegir els teus pensaments i les teves valoracions de l'educació de casa nostra d'avui i d'aquests darrers anys. Sabem que ets algú molt actiu i compromès amb la vida i que treballes sempre en molts projectes que portes a terme. Així doncs molta sort amb tots ells, MOLTES GRÀCIES PER TOT I FINS AVIAT !

dimarts, 15 de juny del 2010

Entrevista a la Sra. Dolors Collell (Regió 7)

El diari de la Catalunya Central, Regió 7, han publicat una entrevista amb la Sra. Dolors Collell, directora dels Serveis Territorials a la Catalunya Central.
Un cop llegida no podem deixar de mostrar la nostra indignació per algunes de les afirmacions que realitza.

A l'entrevista hi ha molts aspectes que no s'ajusten a la realitat, entre d'altres, us mostrem la nostra opinió sobre alguns d'ells (en blau):
  1. "Es redueixen els itinerants, però no les plantilles, perquè, en lloc de voltar, hi haurà més professors fixos a les escoles". Això no és cert, hi ha casos en què no es compleix la dotació de la resolució de plantilles que ells mateixos han publicat. S'han perdut totes les hores d'Ed. especial. L'augment de plantilles al que es refereix la Sra. Collell cobreix exclusivament les hores necessàries per implantar una 6ª hora imposada.
  2. "L'atenció de l'alumnat està totalment garantida perquè les ZER tenen ràtios d'alumnes molt baixes. És un privilegi que aquestes escoles han tingut sempre, perquè no és el mateix atendre un grup de 7 o 8 que un altre de 25". És cert que els grups són reduïts, però cal tenir en compte la complexitat (tot i que hi ha avantatges) de tenir diversos cursos a l'aula, cal programar les activitats específiques per a cada curs i en ocasions es tenen més de 6 programacions de diversos nivells que cal tirar endavant. "A més, tots els mestres estan capacitats per oferir l'ensenyament que feien els itinerants que es perden." Pensem que no podem menystenir la feina dels mestres "especialistes", que ho són pel fet d'haver realitzat una formació específica adaptada a les necessitats dels alumnes. Si no fos d'aquesta manera, plantegem-nos el per què de les especialitats als estudis de magisteri! Un nen amb NEE que viu en una zona rural té les mateixes necessitats que un altre de qualsevol ciutat. Tots els mestres no estem capacitats per atendre'ls com cal. Per als casos més complicats, hi ha el suport extern, com els equips d'assessorament psicopedagògic, que poden orientar qualsevol professor. És qüestió d'organitzar-se. Les hores que corresponen a aquests assessoraments són totalment insuficients ja a hores d'ara.
  3. "En molts casos, el mestre itinerant que hi havia en una ZER es quedarà com a fix al centre més gran. No és un greuge comparatiu amb els centres més petits? I no hi ha un greuge entre l'escola rural i l'ordinària, on hi ha sobreràtios?" Evidentment és un greuge comparatiu. Una ZER comparteix projectes pedagògics que a hores d'ara es veuran afectats per la diferència d'hores de què disposaran unes escoles i altres. D'altra banda ens sembla poc ètic fer comparacions entre tipologies d'escoles, siguem rurals o siguem ordinàries totes les escoles tenim ventatges i inconvenients. Els mestres d'escola rural estem satisfets des ser on som però el nostre camí tampoc és ple de flors i violes...
No pretenem ser insolidaris, només defensem el que és just i necessari per als infants que tenim a les nostres aules.

Per llegir l'entrevista complerta feu un clic al títol de la notícia.

dilluns, 14 de juny del 2010

EDUCACIÓ AL món a Rac1 amb JORDI BASTÉ !

RAC1 : Esperem que us agradi aquest tall on en Jordi Basté ens parla d'educació... potser els pares i els mestres no som els responsables de...

TANCADA DE MESTRES EL 14 DE JUNY

Companys i companyes!
El meu nom és Fran Muñoz i sóc mestre d’Educació Física a l’Escola Joan Baptista Serra d’Alcanar. Us faig arribar aquest escrit en qualitat de coordinador de la iniciativa “LA TANCADA DELS MESTRES”, amb el propòsit de fer-vos coneixedors i amb l’ànim de proposar-vos un mètode complementari de sensibilització mediàtica (que és el que fa mal als polítics) i social (que ens pot ajudar a fer-nos entendre).
La imminent decisió de molts centres (al nostre prompte serà aprovat) de suprimir aquelles activitats tipus colònies i sortides tindrà una gran repercussió en l’opinió pública. Es tracta d’una resposta forta i contundent. Però pensem que es tracta d’una iniciativa que ha d’anar acompanyada d’informació i sensibilització per la nostra causa, per estar ben entesa.
Per això, farts de perdre diners en vagues mal convocades i farts de sentir-nos mal representats pels sindicats, engeguem la iniciativa de TANCAR-NOS AL CENTRE (COMPLINT AMB L’HORARI ACADÈMIC) DES DE:
- DILLUNS 14 DE JUNY A LES 9:00 H (a partir de les 14h dinarem junts, escalfarem xarxes socials, penjarem pancartes, atendrem als mitjans convocats, farem una rostida al pati per sopar, dormirem tots plegats al gimnàs… etc)
FINS A: - DIMARTS 15 DE JUNY A LES 14 HORES.
Aquesta iniciativa vindrà precedida per una setmana frenètica de contacte amb tot tipus de mitjans de comunicació per tal de tenir la cobertura mediàtica que els Mestres mereixem.
Som ja més de 20 mestres els que hi participarem, hem demanat permís al director i a l’Ajuntament per tal de no incórrer en cap il·legalitat.Les famílies seran informades.Les raons fonamentals de la tancada són:
LA TANCADA del 14 de juny
· Si penses que has invertit (sense profit) massa diners en vagues, mal convocades o de les quals no se n'ha fet el cas que volíem.
· Si penses que no pots fer res per provocar un canvi en la política educativa del Departament
· Si creus que el missatge d’una concentració al pati o una gran pancarta no tindrà repercussió més enllà de la pròpia població.
· Si has dit o sentit més de 10 vegades al llarg d'aquest darrer mes la frase “Hem de fer alguna cosa”.
· Si sents impotència veient que un curs més s'acaba i ens la estan clavant però doblada.
· Si vols liar-la i que el temps que inverteixes per la causa es vegi recompensat.
· Si no vols perdre un duro més en vagues mal convocades.
· Si penses que l'acció sindical en els darrers anys deixa molt que desitjar.
· Si estàs d'acord en que els polítics són éssers que quan fan alguna cosa bé, busquen repercussió mediàtica. Que per tant són éssers preocupats pel que els mitjans difonen.
· Si et resulta molest que mentre a les escoles es debat sobre la necessitat de jornada intensiva tot l'any, van i ens trauen el poc que teníem (primer setembre i va colar, i la de juny ens la estan colant). A sobre tenen la barra de manifestar que se'ns denega el permís, perquè ho demanem tots els centres alhora. No creus que ja se'n estan rient de nosaltres?.
· Si vols liar-la de veritat, és el moment!
TANQUEM-NOS!
El nostre vídeo de presentació

http://www.youtube.com/watch?v=szo2SxcH9KQ
US PREGUEM QUE EN FEU DIFUSIÓ AL VOSTRE CLAUSTRE i si podeu reenvieu el missatge cap a centres de altres delegacions, doncs només disposem de les adreces de les Terres de l’Ebre.

Enviat per Immaculada Tubau i Fran Muñoz Lluch !

dissabte, 12 de juny del 2010

ELS MESTRES D'AVUI

ESCRIT PER AL MESTRES DEL MEI-C. SOU GENIALS !
En un dia com avui s’ajunten alegries, il•lusions, desitjos, plors, tristeses i somnis. S’acaba un llarg camí però en comença un altre en el que encara no hi veiem el final. Deixem enrere un temps en el que hem conegut a grans amics, a grans persones però sobretot, a grans mestres.
Han estat tres anys plens d’esperança on tots hem tingut sempre un objectiu comú: educar, ensenyar, transmetre, construir i fer un món millor.
Ara ha arribat el moment d’enfrontar-nos a la realitat, ha arribat el moment de deixar de parlar de futurs mestres per dir que som mestres.
No ens podem acomiadar sense abans haver dit gràcies. Gràcies a tots aquells mestres que ens han ensenyat a ser com som, ens han acompanyat al llarg d’aquest camí i que sempre ens han donat el seu suport. Gràcies a les famílies i amics que ens han ajudat en tot moment i que han estat allà sempre que ho hem necessitat. Gràcies als companys que hem tingut a la universitat, no hi ha paraules per descriure’ls. Gràcies a tots aquells que han fet possible que el nostre somni s’hagi complert.
Junts, hem compartit un munt d’experiències que mai oblidarem. Ens han ajudat a créixer i amb elles volem continuar creixent. Tot plegat, un munt de records inoblidables. Ara, ens envolten moltes preguntes sense resposta. No sabem que ens espera allà fora. D’aquí a poc temps ens haurem de dir adéu, haurem d’emprendre el nostre propi camí però estem segurs que d’aquí a un temps ens tornarem a trobar i podrem explicar-nos tot allò que hem viscut i que hem construït.
La universitat ha estat durant aquests anys, el nostre petit món i les aules, casa nostra. Ens fa por mirar endarrere i veure que ja no hi podrem entrar, perquè ara, serem nosaltres qui haurem de crear aquest món, on els més petits, seran la nostra gran família. Gràcies a tots vosaltres per haver-nos acompanyat en aquest camí, segur que tots heu deixat petjada en la nostra formació i la vostra petita ajuda, serà en un futur un gran canvi. Gràcies.
Magisteri Educació Infantil - C 2007-2010
Enviat per Rita Costa

PUNT TROBADA MESTRES : Quin gust escoltar que els mestres que surten avui de les universitats són persones tan agraides i que desprenen ganes de treballar i aprendre. Des del grup us volem desitjar MOLTA SORT EN AQUEST NOU CAMÍ !

dijous, 10 de juny del 2010

6. Joan Pera : Un mestre al teatre !


1. On treballes actualment i quines tasques educatives hi desenvolupes? Actualment estic en cartell al teatre Condal de Barcelona representant La Glòria del mercat i la Doble vida d'en John. Són dues comèdies teatrals on fem passar un estona molt agradable al públic. Saber que ells estan gaudint que els fa feliç és algo que no té preu. Precisament aquest fer feliç o fer riure, és el que considero una tasca educativa molt important.
2. Per què et vas ficar en el món de l’educació? Perquè era una carrera curta, que em permetia treballar i estudiar i era el que més se semblava a fer teatre. Però a la vida, mai se sap. I sempre em va agradar fer teatre, així que ho vaig deixar tot per fer teatre fins a dia d'avui...
3. Ens podries recomanar algun llibre? Jo he llegit molt llibre, però si vols que t'en recomani un, en podria dir qualsevol del Woody Allen. Crec que el seu punt de vista sarcàstic i còmic t'ajuda a prendre't la vida de bon humor, i és algo que no es pot perdre mai.
4. Podries compartir amb nosaltres la cosa més important que has après al costat dels teus fills? Crec que a casa, un dels valors més importants que tenim com a referència és el compartir. Al ser tants, sempre ens hem ajudat els uns als altres, i hem compartit tant els bons moments com els dolents junts. Crec que això t’ajuda a enfortir les relacions amb aquells que estimes.
5. Hi ha algun mestre, que recordes especialment, per què?
De la meva època, més que mestres, recordo els càstigs, com quan ens pegàven amb el regle a les mans, o ens feien dir el rosari 20 vegades, o ens posaven de cara a la paret tot un matí (sort que era una paret mestra, i alguna cosa hi vaig aprendre...jaja).
6. Quina tasca, experiència o activitat relacionada amb l’educació, recordes amb més afecte?Per a mi el més maco era veure com els nanos evolucionàvem en totes les matèries. Al conviure amb ells totes les hores lectives, feia que conegués molt més els alumnes, no com ara que tots són especialitzacions. Abans convivíem amb els nanos totes les hores del dia i sabies què necessitaven.
7.Qui és per tu, un bon model a imitar i un exemple a seguir per la seva bona educació? I per què? Crec que el model basat en la cultura de l'esforç no s'ha de perdre mai. Crec que la lluita i les ganes que vam posar a la nostra època ens ha permès tenir tot el que tenim avui en dia, però per contra, crec que s'ha perdut aquell esperit de superació i lluita que teníem la nostra generació.
8. Què canviaries o afegiries, per millorar el sistema educatiu de casa nostra? Per un cantó el creixement personal, on intentaria potenciar al màxim la convivència nois i noies. I per l'altre, un estudi real de les matèries que necessitarà l'alumne per introduir-se dins la societat un cop acabat els estudis obligatoris.
9. Coneixes algun sistema de treball, diferent al nostre i que pensis que te alguna cosa interessant que podríem incorporar a la nostra manera de fer?Fa molts anys que estic deslligat, però crec que les directrius donades pel col·lectiu Rosa Sensat són de lo millor que ha donat el país en matèria educativa.
10. Per acabar, ens podries regalar un nou suggeriment, per l’espai del bloc: “365 propostes de millora per l’educació”?Que l’estudiant sàpiga d’on ve, què necessita i què és el que vol en el futur.

PUNT TROBADA: Volem manifestar el nostre agraïment al Sr.Joan Pera que molt amablement ens va contestar aquesta minientrevista pel bloc. Per nosaltres ha estat un plaer poder conèixer una mica més aquest artista de casa nostra. MOLTES GRÀCIES JOAN!
Si voleu conèixer més en Joan Pera i les tasques que fa cliqueu al títol i anireu a la seva web. Recordeu, que a l'espai recomanem del bloc, també us parlem de la possibilitat de participar en el II STAGE TEATRAL ELSPERA.
Esperem que us hagi agradat l'entrevista tant com a nosaltres.

dimecres, 9 de juny del 2010

Anem a jugar !

En aquest llibre hi ha un recull de jocs per les primeres etapes dels vostres fills, també s'hi explica quines àrees d'aprenentatge potencien.
Quan vaig tenir el meu primer fill em vaig trobar que el nen anava creixent i tot i ser mestra, en les primeres etapes de la vida no sempre coneixia prous jocs, o simplement, no coneixia quins podien potenciar-li una o altra habilitat. O pot ser em faltava confiança...
No ho se, però recordo que llegia molts llibres de les primeres etapes dels nadons i aquest va ser el llibre que em va ajudar a aprendre, a compartir jocs i moments de diversió i aprenentatge al costat dels meus dos fills. Per això us el recomano!

dilluns, 7 de juny del 2010

Xifres de participació a la Vaga. Com sempre, grans discrepàncies entre sindicats i govern!

Segons els sindicats, la participació ha estat d'un 75%, segons la Generalitat, ha estat d'un 11%.
En el Departament d' Educació, que es un dels que té més personal, la Generalitat calcula que el seguiment ha estat d'un 12,73%, cosa que suposa que només 9.500 dels més de 74.000 docents en nòmina han fet vaga.
Serà que als mestres, en aquests moments, els preocupen més altres coses que el sou? Què en penses?
A la secció de premsa us anirem enllaçant notícies sobre el tema.

Proposta 7 : Aprofitem les dificultats per fer feina !

Els de Vilalleons parlen encara ara de "pit i collons", oi?; i els nostres veïns de les Castelles ho fan de "a dios rogando y con el mazo dando"... Doncs, la meva proposta és una cosa per l’estil!:
Debatem, parlem, acordem, qüestionem, queixem-nos, cridem, compartim, estimem, actuem... vivim! Només vivint podrem i sabrem encomanar les ganes de viure!
Les mateixes ganes de viure que hem de tenir sempre més enllà de retallades, crisis, mancances, bombolles immobiliàries que ens exploten als morros... Com diu l’Albert Serrat, un geni: Un problema és una situació immillorable per demostrar la intel•ligència! I si no diu ben bé això, estic segur que s’hi assembla força.
Salut !

Enviat per : Pep Bas

dissabte, 5 de juny del 2010

MESTRA DE VACANCES

... i jo em pregunto: per què hi ha amics que malgasten energies criticant les condicions laborals dels mestres, en lloc de lluitar per millorar les seves? O les inverteixen en procurar que la societat on vivim inverteixi pot ser no tant en armaments i més en EDUCACIÓ I SANITAT?
Jo sóc mestra, i si no ho tinc mal entès al meu calendari laboral hi consten de dies festius: l’agost, els dies de Nadal i Setmana Santa, les festes locals del poble on treballo i dues de lliure disposició per cada centre.
Com pot ser que ens veieu fora l’escola al juliol? Doncs perquè aquest, és un mes laboral que destinem a la formació i el reciclatge necessari per actualitzar-nos. Ah! I aquesta formació són un cupo d’hores que podem fer al juliol o al llarg del curs. I què passa si no ho fem? Doncs si ets substitut els mesos de juliol i agost no cobres; si ets definitiu a la pública deixes de cobrar el complement específic del sou bàsic i si ets de la privada depèn d’aquesta, però normalment no hi ha complements ni res, fas els cursos que et manen i punt. Per cert, que aquesta formació sovint ens l’hem de pagar nosaltres, ja que no hi ha prou places als cursos que ofereix la Generalitat. A banda que generalment és de més qualitat si la pagues tu mateix en centres especialitzats I sol ser molt cara! A tot això, podríem afegir que els mestres ens emportem hores i hores de feina diària a casa i que ens la organitzem com podem, habitualment anant a dormir molt tard.
Vull dir, que els mestres catalans podríem malgastar energies criticant els mestres d’altres comunitats que treballen pel mateix sou de 9h a 2h o criticant tots els que treballen amb un jornal com el nostre i cobren similar sense endur-se feina a casa; o els que fan jornades compactades o... Ai! Això d’haver de pensar en criticar les avantatges de les feines dels meus amics és per mi malgastar el temps. Prefereixo invertir-lo lluitant al costat de les causes que defensen els drets dels vostres fills i preparant la classe de demà.
Per cert, no us ho he dit però com a mestra sóc una privilegiada i em podeu criticar amb totes les vostres energies i em podeu dir allò que a vosaltres també us hagués agradat ser mestres... ja que dia a dia faig una feina que m’omple i em fa feliç, perquè tinc el privilegi d’acompanyar els vostres fills en el màgic món dels aprenentatges.

Carta del dia al PUNT DIARI, Enllaç:
http://www.elpunt.cat/noticia/article/7-vista/23-lectorescriu/175129-mestra-de-vacances.html
Carta del dia El Periódico, Enllaç :

RECULL DE NOTES INFORMATIVES DEL MES DE JUNY!

CONCURS PER FORMAR PART A LA BORSA DE TREBALL !!!
Us comuniquem que en el DOGC d'avui ha sortit la Resolució EDU2054/2010,de 15 de juny, per la qual s'anuncia la convocatòria de concurs públicper formar part de la borsa de treball per prestar serveis amb caràctertemporal, com a personal interí docent, en centres públics nouniversitaris dependents del Departament d'Educació.
Si el curs passat vau realitzar colònies, estades, sortides o altres activitats fora del centre atents a la informació!Ja s'ha obert el termini per demanar els "Ajuts per activitats educatives fora del Centre" realitzades el curs 2008-2009.Com a novetat el Departament ha creat un nou aplicatiu on els directors/-es dels centres han d'introduir les dades.Sapigueu que podeu demanar una còpia a direcció per tal de revisar que la informació introduïda sigui correcta.Un cop finalitzat el termini les dades s'enviaran directament al Departament. Enllaç :
CURSETS D'ESTIU A LLOCS COM :

El Govern no cobrirà les baixes per jubilació, reduirà la partida per
a personal substitut i de reforç...
8 de juny VAGA i MANIFESTACIONS
USTEC·STEs fa una crida al professorat a participar activament en la vaga i la manifestació del 8 de juny, convocada unitàriament a tot l’Estat, en contra de les mesures antisocials del Govern de Zapatero, acceptades acríticament pel govern de la Generalitat de Catalunya.
Adjudicacions de destinacions provisionals
Informació al gencat:

Els mestres entrevistem al Conseller Maragall!

Qui s'apunta?
A nosaltres ens ha semblat bona aquesta proposta de fer preguntes al Sr. Conseller!
Feu les vostres preguntes a l'enllaç!
Les 10 més votades seran contestades pel Conseller Maragall!

(imatge baixada de google) (2 juny)
Enllaç: http://www.google.com/moderator/#15/e=a2b8&t=a2b8.40

El professorat patirà una retallada d'entre 958 i 1800 euros durant aquest 2010
Consulta totes les dades al sindicat.net: http://www.sindicat.net/5/

dijous, 3 de juny del 2010

Una pregunta Sr. Conseller!

Com sabeu fa uns dies que el Departament ens ha obert la possibilitat de fer preguntes al Conseller Maragall. (imatge baixada de google)
Estem tots una mica crispats i suposo que les preguntes seran moltes... Però no les pot contestar totes! D'entre totes, amb una càmera al davant, contestarà les 10 més votades.
Com que els "rurals" solem ser minoria (no per res, només per temes de quantitat!) us passo la pregunta que he volgut fer-li. Si us sembla que hi esteu d'acord voteu-la! Si aconseguim que sigui una de les 10 primeres, com a mínim haurà de fer l'esforç de respondre i, encara que segurament la seva resposta no ens convencerà, ho haurem escoltat de viva veu!

Aquí teniu la pregunta (hi havia un mínim de caràcters a l'hora d'escriure, per això està poc desenvolupada...):

"Per què s'ha prioritzat l'eliminació de la major part de places docents d'Ed. especial a l'Escola Rural a d'altres maneres de reduir costos consensuades i raonables? Un alumne amb NEE necessita atenció específica en una aula de 28 i en una de 14."
Per votar cliqueu el títol!
I si no us sembla bé la pregunta feu noves propostes i ens les passeu, entre tots i totes podem millorar-la i obtenir més vots!

Gràcies!!!

RECULL DE PREMSA MES DE JUNY!

L´avançament de l´inici de classes obliga els col·legis a planificar el curs a corre-cuita

El curs escolar que tot just s'ha acabat ha estat més convuls del que és habitual pels canvis que Ensenyament ha introduït en aspectes com el calendari, l'anunci de retallades i les mobilitzacions...

Noticia del Reigó7. 28 de juny. Enllaç: http://www.regio7.cat/bages/2010/06/28/bages-escoles-preparen-urgencies-proper-curs/91465.html

USTEC alerta de la rebaixa de la qualitat en educació per la retallada de serveis.

El curs escolar s'acaba aquesta setmana. Ha estat replet de novetats i convuls: s'ha aprovat la llei d'educació de Catalunya (LEC), s'ha presentat el nou calendari escolar, s'ha anunciat la retallada salarial als mestres i, de mica en mica, s'han anat presentant reformes que, segons el col·lectiu, rebaixaran els serveis i la qualitat docent.

Trobat a l'Avui, 21 de juny. Enllaç: http://www.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/16-educacio/184432-ustec-alerta-de-la-rebaixa-de-la-qualitat-en-la-retallada-de-serveis-en-leducacio.html

Claus del FRACÀS de l´EDUCACIÓ CATALANA en les PROVES de diagnòstic
"La escuela, a recuperación...El Govern vacila ante cambios necesarios y entre docentes y padres falta más implicación...Los malos resultados reflejan el desdén social que durante años ha sufrido la educación..."
Trobat a El Periódico. Enllaç:
http://www.elperiodico.es/es/noticias/sociedad/20100620/escuela-suspende/337561.shtml#



Carbasses pel Departament d'Educació
...el alumnado español tiene un nivel razonable de conocimientos, pero falla al aplicarlos...los materiales digitales que auspició en septiembre pasado eran tan -o más- insatisfactorios y anticuados que el modelo que pretendían corregir...
Notícia de El País, 19 de juny. Enllaç:
http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Cate/Departamento/Educacion/elpepiespcat/20100619elpcat_5/Tes/


El llibre digital als instituts
80.000 alumnes estudiaran amb ordinador portatil a les aules...
Enllaç: http://www.elpais.com/articulo/cataluna/libro/digital/instituto/elpepiespcat/20100606elpcat_15/Tes

Docents catalans deixaran sense excursions els alumnes per la supressió de la jornada intensiva
Diversos centres catalans, especialment de les comarques del Maresme i el Baix Llobregat, han optat per eliminar les excursions escolars perquè els seus docents es neguen a fer les hores extres que poden suposar.ACELLEC, una associació que agrupa empreses de lleure, ha vist com han estat cancel·lades el 35%...
Notícia publicada a l'Avui, 19 de juny. Enllaç:
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/184027-docents-catalans-deixaran-sense-excursions-els-alumnes-per-la-supressio-de-la-jornada-intensiva.html


El fracàs escolar i el conseller que sent ploure
Tots els intents de la conselleria i del mateix conseller Maragall per treure importància a la situació i atribuir-la a l'alt nivell d'exigència de la prova sonen a excusa per evitar fer front a un problema real que requereix solucions reals i urgents per dotar l'escola pública del nivell que necessita un país que pretén ser competitiu.
Diari AVUI, 17 de juny. Enllaç:
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/7-vista/7-editorials/182760-el-fracas-escolar-i-el-conseller-que-sent-ploure.html


Alerten que el nou model educatiu perjudica els més desfavorits
A la Catalunya Central deixaran de funcionar vuit aules d'acollida a primària, i hi haurà reducció de mestres itinerants i especialistes.
Notícia del Regió7. 15 de juny. Enllaç:
http://www.regio7.cat/bages/2010/06/15/bages-sindicats-alerten-model-educatiu-degradara-laprenentatge-dels-desfavorits/89452.html



Alemanys!

... La cancellera Merkel ha demanat a l'exèrcit que elimini 40.000 soldats, ha apujat els impostos sobre els beneficis als bancs...augmentarà!, la inversió en educació i en investigació, perquè aquesta és l'única via per a eixir de la crisi...
Article d'opinió de Vicent Partal trobat a Villaweb. Suggerit per Senga. Enllaç: http://www.vilaweb.cat/editorial/3739077/alemanys.html

És interessant el que fan a fora per suportat la crisi, potser "algú" n'hauria d'aprendre, no creieu?!


Us facilitem aquest enllaç perquè pensem que els mestres que treballem a Catalunya hem de conèixer què pensen del país que contribuim a educar !
..."Artículo aparecido en La Voz de Galicia: Me gustan los catalanes porque a lo largo de su historia acogieron e integraron a íberos, fenicios, cartagineses, griegos, romanos, judíos, árabes y toda clase de charnegos y sudacas, sin conocer" ...

http://portalcatala.forocatalan.com/actualitat-catalana-f1/article-sobre-els-catalanas-a-la-voz-de-galicia-t1105.htm#2469


Montilla veu just que els funcionaris catalans recuperin el seu sou al 2013 ...defensa que s'apliqui aquesta mesura si l'economia millora.

Noticia de El Pais. 11 de juny. Enllaç: http://www.elpais.com/articulo/espana/Montilla/ve/justo/empleados/publicos/recuperen/sueldo/2013/elpepuespcat/20100610elpepunac_2/Tes

Qualitat educativa?
...Considerem que l'educació és la base del país i si no s'hi inverteix de forma adequada les conseqüències per a Catalunya poden ser molt greus. Volem que els pares i mares coneguin la realitat i s'uneixin a les nostres reclamacions. En joc hi ha l'educació dels seus fills i filles...

Article d'opinió de El Punt.cat. 10 de juny. Enllaç: http://www.elpunt.cat/noticia/article/7-vista/23-lectorescriu/179484.html




Metges i professors clamen contra l'empitjorament del servei públic
"No faré vaga perquè la gent es pensarà que la fem perquè ens retallen el salari i el problema és un altre: que tot el sistema educatiu es veurà afectat"...


Notícia i imatge trobades a Público.es. 9 de juny. Clica a l'enllaç per saber-ne més : http://www.publico.es/catalunya/318583/metges/professors/clamen/l/empitjorament/servei/public

Els sindicats insten Zapatero a "escoltar el carrer" i l'avisen que "té la vaga general a les seves mans"
CCOO i UGT xifren en un 75% el suport a l'aturada, encara que en sanitat i ensenyament ronda el 50%.

Trobaràs la notícia sencera a El Periódico.cat: http://www.elperiodico.es/ca/noticias/economia/20100608/manifestacions-massivesen-una-jornada-vaga-irregular-catalunya/306930.shtml


Dimarts 8, Jornada de VAGA:
Les escoles mantindran les portes obertes
Tots els sindicats amb representació en l'ensenyament públic català donen suport a la protesta de demà. Però no passa el mateix en la concertada, en què la primera força sindical, la USOC, considera que la retallada de salaris anunciada pel Govern no els arribarà a afectar...

Notícia de La Vanguàrdia. 7 de juny. Enllaç: http://w)ww.elperiodico.es/ca/noticias/economia/20100607/les-escoles-mantindran-les-portes-obertes/304131.shtml

Retallar en educació
...Amb la bandera que cal retallar, que hi ha crisi, es perd tot allò que es considerava essencial per anar aconseguint un bon nivell educatiu...poca visió que és té del futur dels nostres centres escolars...

Opinió publicada a La Vanguàrdia el 7 de juny. Si la vols llegir completa clica a l'enllaç: http://www.lavanguardia.es/lv24h/20100607/53941130640.html


Educació vol la implicació dels pares d'alumnesEls centres hauran d'elaborar el curs 2010-2011 una carta de compromís educatiu que lligarà famílies i escoles. Els pares s'hauran de comprometre a no desentendre's de l'educació dels seus fills.

Noticia publicada a l'Avui. 4 de juny. Enllaç: http://paper.avui.cat/societat/detail.php?id=192540


Un grup d'escoles diu que no farà sortides si no es restableix la jornada intensiva
Una vintena d'escoles han enviat una carta als serveis territorials del Maresme en què amenacen de suspendre les sortides i les colònies si no es restableix l'horari d'estiu. El Departament d'Educació ja ha manifestat que no pensa fer marxa enrere en la seva decisió.

Notícia de El Punt.cat, 3 de juny. L'Enllaç és : http://www.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/16-educacio/177101.html


Els professors de l'escola concertada serem tractats com els funcionaris en la rebaixa del nostre sou
A la Vanguardia per José Vicente Mestre. Enllaç :
http://www.lavanguardia.es/lv24h/20100520/53930117255.html


La retallada presupostària afectarà negativament l'educació pública.
...“La sensació general és de venir patint una situació d’injustícia frapant, que fa, per exemple, que els alumnes amb majors dificultats perdin l’atenció individualitzada que requerien, o que de manera sistemàtica s’incompleixi la legislació que limita a un màxim de 25 alumnes per aula”,...

Notícia trobada a l'ACNE. 2 de juny. L'enllaç és:http://noticieseducatives.blogspot.com/2010/06/la-retallada-pressupostaria-afectara.html



Estàs d'acord amb la política educativa i les mesures dels actuals responsables del Departament d'Educació?

Després d'un referèndum, amb un cost de 0 euros, realizat a 428 centres catalans, s'obtenen uns resultats de 134 vots a favor i 39.523 vots en contra. Les xifres parlen per si mateixes.

Trobat a l'ACNE. 31 de maig. L'enllaç és: http://noticieseducatives.blogspot.com/