diumenge, 26 de desembre del 2010

QUI SON ELS REIS

Els reis Mags són veritat

Tot just el seu pare s'havia assegut a l'arribar a casa, disposat a escoltar-li com tots els dies el que la seva filla li explicava les seves activitats al col·legi, de sobte en veu una mica baixa, com amb por, li va dir: - Papà?
- Sí, filla, diga'm. - Escolta, vull... que em diguis la veritat. - Es clar, filla. Sempre te la dic -va respondre el pare una mica sorprès. - És que... -va dubtar la Júlia. - Digues-me, filla, digues-me. - Papà, existeixen els Reis Mags? El pare de la Júlia es va quedar mut, va mirar a la seva dona, intentant descobrir l'origen d'aquella pregunta, però només va poder veure un rostre tan sorprès com el seu que el mirava igualment. - Les nenes diuen que són els pares. És veritat? La nova pregunta de la Júlia el va obligar a tornar la mirada cap a la nena i empassant-se saliva li va dir: - I tu a qui creus, filla? - Jo no sé papà, que sí i que no. D'una banda em sembla que si que existeixen ,perquè tu no m'enganyes; però, com que les nenes diuen això. - Mira, filla, efectivament són els pares els que posen els regals però... - Llavors és veritat? -va tallar la nena amb els ulls humitejats-. M'heu enganyat!
- No, mira, mai t'hem enganyat perquè els Reis Mags sí que existeixen
-va respondre el pare agafant amb les seves dues mans la cara de la Júlia.
- Llavors no ho entenc papà.
- Asseu-te Julieta, i escolta aquesta història que et vaig a contar perquè ja ha arribat l'hora que puguis comprendre-la -va dir el pare, mentre assenyalava amb la mà el seient al seu costat.
La Júlia es va asseure entre els seus pares ansiosa d'escoltar qualsevol cosa que la tragués del seu dubte, i el seu pare es va disposar a narrar el que per a ell era la veritable història dels Reis Mags: 'Quan el Nen Jesús va néixer, tres Reis que venien d'Orient guiats per una gran estrella es van apropar al Portal per a adorar-lo. Li van dur regals en prova d'amor i respecte, i el Nen es va posar tan content i semblava tan feliç que el més ancià dels Reis, Melcior, va dir:
- És meravellós veure tan feliç a un nen! Hauríem de dur regals a tots
els nens del món i veure el feliços que serien.
- Oh, sí! -va exclamar Gaspar-. És una bona idea, però és molt difícil de fer. No serem capaços de poder dur regals a tants milions de nens com hi ha en el món. Baltasar, el tercer dels Reis, que estava escoltant als seus dos companys amb cara d'alegria, va comentar:
- És veritat que seria fantàstic, però en Gaspar té raó i, encara que som mags, ja som ancians i ens resultaria molt difícil poder recórrer el món sencer lliurant regals a tots els nens. Però seria tan bonic..
Els tres Reis es van posar molt tristos al pensar que no podrien realitzar el seu desig. I el Nen Jesús, que des del seu pobre llitet semblava escoltar-los molt atent, va somriure i la seva veu es va escoltar en el Portal:
- Sou molt bons, volguts Reis Mags, i us agraeixo els vostres regals. Us ajudaré a realitzar el vostre bell desig. Digueu-me: què necessiteu per a poder dur regals a tots els nens?
- Oh! necessitaríem milions i milions de patges, gairebé un per a cada nen que poguessin dur al mateix temps a cada casa els nostres regals, però no podem tenir tants patges., no n'existeixen tants.
- No us preocupeu per això -va dir el Nen-. Jo us en donaré, no un sinó dos patges per a cada nen que hi ha al món.
- Seria fantàstic! Però, com és possible? -van dir alhora els tres Reis Mags amb cara de sorpresa i admiració.
- Digueu-me, no és veritat que els patges que us agradaria tenir han d'estimar molt als nens?.
- Sí, es clar, això és fonamental - van afirmar els tres Reis.
- I, no es cert que aquests patges haurien de conèixer molt bé els desitjos dels nens?
- Sí, sí. Això és el que exigiríem a un patge -van respondre cada vegada més entusiasmats els tres.
- Doncs digueu-me, volguts Reis: hi ha algú que estimi més als nens i els conegui millor que els seus propis pares?
Els tres Reis es van mirar assentint i començant a comprendre el que el Nen Jesús estava planejant, quan la seva veu de nou es va tornar a escoltar:
- Ja que així ho heu volgut i perquè en nom dels Tres Reis Mags d'Orient tots els nens del món rebin alguns regals, JO ordeno
que per Nadal, commemorant aquests moments, tots els pares es converteixin en

els vostres patges i que, en el vostre nom i de la vostra part, regalin als seus
fills els regals que desitgin. També ordeno que, mentre els nens siguin petits, el lliurament de regals es faci com si ho féssin els propis Reis Mags. Però quan els nens siguin prou grans per entendre això, els pares els explicaran aquesta història i a partir de llavors, cada
Nadal, els nens faran també regals als seus pares en prova d'afecte. I
recordaran que gràcies als Tres Reis Mags tots són més feliços. Quan el pare de la Júlia va haver acabat de contar aquesta història, la nena es va aixecar i fent un petó als seus pares va dir:
- Ara sí que ho entenc tot papà. I estic molt contenta de saber que m'estimeu i que no m'heu enganyat. I corrent, es va dirigir a la seva habitació, tornant amb la seva guardiola a la mà
mentre deia:
- No sé si en tindré prou per a comprar-vos algun regal, però l'any que ve ja guardaré més diners. I tots es van abraçar mentre, des del Cel, tres Reis Mags contemplaven l'escena tremendament satisfets.

PUNT TROBADA : Aquests dies farem les merescudes vacances de Nadal i ens despedim fins la tornada amb LA MÀGIA DE LA IMAGINACIÓ ! MOLT BONES FESTES I FELIÇ 2011 !

dijous, 23 de desembre del 2010

La llengua, un instrument polític que ja ve de lluny.

En aquest article, em sembla que s'explica de manera clara perquè i com s'ha trinxat l'estatut
i ens ha portat al delicat moment actual, cada vegada menys democràtic.
Es preocupant que tot just posant en evidència els detalls de la sentència, siguin els primers a rebre els alumnes de les nostres escoles qüestionant quina llengua hem de fer servir.
Hem d'estar alerta perquè sembla que anirant sortint noves sentències per anar-nos restringint llibertats democràtiques i en definitiva la nostra cultura.

*Clica al títol per anar a l'enllaç on podeu llegir aquest article.

dimarts, 21 de desembre del 2010

BADALONA ES MOU

Directors, professors i mares i pares de Badalona ens mobilitzen conjuntament contra les retallades de l'ensenyament públic a través de la plataforma 'Badalona es mou', una iniciativa on pretenem lluitar contra els problemes que està patint l'escola pública i que portarà a terme diferents accions com l'anomenada 'Dimarts Groc'
 

Tens tots el documents i més informació al blog
Restem a la vostra disposició per a qualsevol aclariment

Contacte Badalona es mou
David Guerrero 609.35.49.72
Montse Conejo 685.85.03.39
-- 

Enviat per : David Guerrero

dilluns, 20 de desembre del 2010

PROPOSTA 15 : l'AQUÍ I L'ARA

La meva proposta de millora per l'educació d'avui en dia és incorporar el concepte i l'aprenentatge de ser presents en l'aquí i l'ara.

D'aquesta manera s'aconsegueix tallar el pensament compulsiu que ens domina les 24 hores del dia i ser conscients de nosaltres i del que fem.

Si de petits a l'escola aprenguèssim aquest concepte no ens costaria tant d'aprendre de grans i segurament que viuriem en una societat formada per persones més conscients del propi jo i en conseqüència del que ens envolta.

La meva proposta és dons estar presents en l'aquí i l'ara i així gaudir dels petits moments, respirar conscientment, tranquil·litzar la ment per a estar i ser.

Enviat per JAUME MASSANA

diumenge, 19 de desembre del 2010

Recull setmanal d'INFORMACIONS

El somni de l'escola catalana
“La Generalitat dels darrers 30 anys s'ha oblidat de l'escola tan intel·ligentment somiada. Anem a començar una altra etapa, però més val que no ens fem il·lusions”...
El Punt, enllaç: http://www.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/16-educacio/347019.html
El TC exclou l'educació dels fills a casa sense anar al col·legi
Ratifica el jutge que va obligar a escolaritzar uns nens que parlaven 5 idiomes.
Educació defensa que és fonamental anar a les aules per a la socialització del nen.
Cues de professors de fins a dos hores a Educació per demanar trasllat de centre
Critiquen que no puguin presentar tota la documentació per Internet i fallades al portal.




dijous, 16 de desembre del 2010

NO a l’extinció de classes passives. Pel manteniment i millora de MUFACE. No a retallada de drets socials 15-D i 18-D: continuen les mobilitzacions

·       CCOO rebutgem  enèrgicament la decisió del Govern de declarar l'extinció de classes passives i de MUFACE
·       El proper dia 15 s'organitzaran concentracions de protesta a tot l'Estat. 
·       I el 18-D, manifestació a les 17:00 a Barcelona
 La Federació d’ensenyament de CCOO expressem  el nostre radical rebuig a la mesura anunciada aquest matí al Congrés dels Diputats pel president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, per la qual es preveu l'extinció del règim de classes passives i la Mutualitat de Funcionaris de l'Administració Civil de l'Estat (MUFACE).  Això suposaria que els nous funcionaris s'integrarien en el Règim General de la Seguretat Social.  La mesura s'inscriu en un paquet d'altres encaminades a la progressiva privatització de serveis públics i a l'agressió permanent contra les condicions laborals i socials dels empleats públics.
 En carregar contra els funcionaris, el Govern persisteix en la seva política erràtica i descoordinada.  No content amb les retallades salarials, ara vol acabar amb un sistema de protecció social més adaptat a les característiques i realitats dels funcionaris públics que el Règim General de la Seguretat Social. És absurd pensar que la modificació del règim de Seguretat Social dels funcionaris contribueixi a calmar els mercats.
 Seguint amb la tradició d'imposició de les polítiques de retallades, el Govern no s'ha dignat a negociar aquest tema amb els representants dels afectats, vulnerant així l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, norma amb rang de llei.
 Des que van començar a implantar els primers retalls salarials el passat mes de maig,  CCOO ens hem mobilitzat per exigir el manteniment d'altres drets, entre ells el del sistema de Seguretat Social propi dels funcionaris, a favor del qual ens concentrem al llarg de novembre davant les direccions provincials de MUFACE.
 Per això la Federació  d'Ensenyament de CCOO fem una crida a tot el professorat a i a la resta de sindicats a participar en les mobilitzacions, ja convocades, del proper dia 15 de desembre, pel manteniment del règim de classes passives i MUFACE i en totes aquelles que convocarem unitàriament en un futur pròxim si el Govern persisteix en el seu plantejament de retallada  de drets. 
fa_mal_muface_petit.jpgcrisi_desembre_2010_petit.jpg

Enviat per :

Angel Garcia

 

dimarts, 14 de desembre del 2010

Una unitat didàctica sobre els pollets

HOLA A TOTHOM:

Disculpeu les molèsties però he de dur a terme una unitat didàctica sobre els pollets i no sé si teniu possibles activitats per fer amb infants de p-3? Aquest any m'avaluen pq és el meu primer any d'interinatge i la veritat és que m'agradaria fer activitats que fossin realment significatives pels nens i nenes. En tinc més d'una pensada però, certament, em falten idees que es surtin de la rutina. Si em poguessiu ajudar em farieu un gran favor.

Moltes gràcies!!


ENVIAT PER : Sònia L.

dilluns, 13 de desembre del 2010

EDUCAR PER PUNCET !!!

Redes 49: Educar para fabricar ciudadanos
Ens ha semblat d'interès compartir amb els mestres que ens seguiu aquest vídeo que dona una visió de l'educació actual

Cliqueu al títol per veure-ho al enllaç
http://www.redesparalaciencia.com/1784/redes/2009/redes-49-educar-para-fabricar-ciudadanos

divendres, 10 de desembre del 2010

Recull Setmanal d'INFORMACIONS

Els alumnes catalans superen la mitjana dels països de l'OCDE, segons l'informe PISA
El conjunt d'Espanya està per sota de la mitjana en les àrees de comprensió lectora, matemàtiques i ciències. El conseller Maragall assegura que els resultats fan caure "molts tòpics respecte al fracàs escolar a Catalunya"

El periódico: http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/20101207/els-alumnes-catalans-superen-mitjana-dels-paisos-locde-segons-linforme-pisa/614200.shtml

Incompetència informàtica del Departament d'Educació
El Conseller Maragall s'acomiada menyspreant un cop més el seu professorat a tres dies per acabar el termini per omplir les dades del Concurs de Trasllats (obligatori per més 11.000 professors i professores que no tenen destinació definitiva i necessari per moltes més persones que tenen la destinació molt lluny de la seva residència habitual) l'aplicatiu informàtic no funciona*, causant un gran greuge al professorat.
Sindicat.net: http://www.sindicat.net/

Diverses escoles insten els nens a no portar polseres de colors.
Els col·legis pretenen evitar que els alumnes es facin mal i es distreguin
Alguns centres han enviat circulars als pares perquè dissuadeixin els fills


El periódico.cat: http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/20101204/diverses-escoles-insten-els-nens-portar-polseres-colors/609727.shtml


El Facebook es cola a l'escola
S'han de bloquejar els xats i les xarxes socials als ordinadors de classe? Els mestres diuen que són un recurs educatiu. Els pares no ho veuen tant clar.
Diari ARA: http://www.ara.cat/societat/educacio/Facebook-cola-lescola_0_382161969.html

dijous, 9 de desembre del 2010

16. Núria Laiglesia Pla : Mestra

1.      On treballes actualment i quines tasques educatives hi desenvolupes?Actualment estic en espera, dins la borsa d'interinatge, per  cobrir substitucions tant de primària com a secundària fent de psicopedagoga.

2.      Per què et vas posar en el món de l’educació? Dubto de si fos una tria o de si vaig ser "triada." El món de l'educació pot resultar un lloc de creixement a varis nivells. Aprenc molt dels alumnes, és una tasca plena de vida.
3.     Ens podries recomanar algun llibre? I perquè aquest? En el seu moment "Canviar la educación para cambiar el mundo" de Claudio Naranjo" em va revelar la possibilitat d'una nova perspectiva sobre el món de l'educació. Aquest llibre com d'altres parlen de la idea d'un nou paradigma més adient als nostres temps.
4.      Hi ha algun alumne, que recordis especialment, perquè ? Molts. És una alegria trobar-los quan ja no són a classe, al cap d'un temps, i veure que estan en una evolució positiva. Recordo la frescor i  naturalitat d'una noia marroquina que va venir a classe sense saber ni agafar el llapis. Els primers temps, ja que mai havia estat ni a l'escola ni a l'institut, la situació d'estar a classe ja li resultava estranya i va despertar la solidaritat dels seus companys i companyes.
5.      Hi ha algun mestre, que recordes especialment, perquè? Hi ha persones molt vàlides dins de l'àmbit de l'educació. Com a alumne recordo a l'Àngels Folch que era també la directora del Joanot Alisanda de Sabadell. Era una mestra que em va ser càlida i propera.
6.     Quina tasca, experiència o activitat relacionada amb l’educació, recordes amb més afecte? Vaig fer una petita substitució en un P3 amb un grup molt reduït. Com que era al final de curs, ells em van mostrar les seves rutines, que eren delicioses: mirar l'hort, esmorzar fruita, llegir contes. L’última substitució va ser com a professora a domicili i em va agradar molt.  Et permet un tracte proper i aviat formes part, d'alguna manera, del nucli familiar i de la recuperació del noi en aquest cas.
7.     Qui és per a tu, un bon model a imitar i un exemple a seguir per la seva manera de fer de mestre? I per què? M'inspiren els éssers humans íntegres. Un bon mestre o educador rarament es pot amagar darrera la màscara per fer la seva feina.. És important ser un referent humà ja que l'aprenentatge més profund és imitatiu,arriba des de l’actitud que un té davant la vida.
8.      Què canviaries o afegiries, per millorar el sistema educatiu de casa nostra? Més espai lliure. Els adolescents sobre tot, passen excessives hores dins l'institut. Es veuen sovint presos de la saturació. Se'ls demana "allò que han d'entrenar-se a complir" de cara a la sortida al món social. A molts, no se'ls prepara, se'ls desgasta i només desitgen acabar l'institut. Som un país amb molts ni-ni (ni estudia ni treballa). La "sortida al món" ha de perdre aquest aire d'institució penitenciària.
9.    Coneixes algun sistema de treball, diferent al nostre i que pensis que té alguna cosa interessant que podríem incorporar a la nostra manera de fer? M'agraden les escoles rurals o els mètodes que impliquin una familiaritat. Crec que, degut a la pèrdua creixent de l'ancestral "educació dins el clan", els mètodes que impliquin a tots/es en l'educació dels infants des de la familiaritat i la naturalitat són vàlids.

PUNT TROBADA MESTRES: Estem molt agraÏts Núria per la sinceritat amb la que has contestat aquestes preguntes, alhora que compartim amb tu l'estima per les escoles rurals i per la feina ben feta. MOLTES GRÀCIES PER LES TEVES RESPOSTES I FINS BEN AVIAT !


dilluns, 6 de desembre del 2010

PROPOSTA 14 : Posar Límits

Els nens són els reis de la casa i així és com ha de continuar sent sempre però, cal que les famílies posin límits, no es poden sobreprotegir tant.
Hi ha com una por a que els nens es traumatitzin, hi ha molts nens amb el síndrome de l’emperador que dominen els seus pares des de que són molt petits. La solució penso que està a la mà de cada família.
És difícil educar i ha de ser una lluita diària. Però això no vol dir que sigui impossible.
M'agradaria pensar que ens en sortirem, però no ho se pas. I és que com ja deia Sòcrates (470AC – 399 AC) :

“Els joves d’avui dia són uns tirans. Contradiuen els seus pares, devoren el seu menjar i falten el respecte als seus mestres”.
Enviat per Maria Carme Cunill

dissabte, 4 de desembre del 2010

Recull setmanal d'INFORMACIONS

Un sindicat de mestres impugna el decret de direccions de centres perquè imposa un model "antidemocràtic"
USTEC-STEC diu que el text recorda l'epoca franquista. Ja van impugnar el calendari escolar i el decret d'autonomia dels centres.
Diari Ara:
http://www.ara.cat/societat/educacio/USTECSTEs-impugna-decret-direccions-antidemocratic_0_382162196.html

Zapatero confirma que els funcionaris de nou ingrés entraran directament al Règim General de la Seguritat Social
Amb aquesta mesura es dóna per definitiva la desaparició de MUFACE.
Magisnet: http://www.magisnet.com/noticia/7024/LABORAL/zapatero-confirma-funcionarios-nuevo-ingreso-entrarán-directamente-régimen-general-seguridad-social.html


Andalusia: "La Junta" no ha escoltat al Gobern central i decideix augmentar la plantilla de mestres.
Educació creu que el sistema "no podria suportar" el límit per las jubilacions.
El periódico:
http://www.elpais.com/articulo/andalucia/Junta/desoye/Gobierno/central/aumentara/plantilla/docentes/elpepiespand/20101130elpand_2/Tes

Un estudi conclou que les escoles rurals s´han d´adaptar als canvis dels pobles petits
L'Observatori d'Educació Rural alerta que el 44% dels joves volen marxar dels municipis de menys de 3.000 habitants a causa de la manca de serveis
Diari de Girona: http://www.diaridegirona.cat/comarques/2010/12/01/estudi-conclou-que-escoles-rurals-shan-dadaptar-als-canvis-dels-pobles-petits/449591.html

FAS. Ja s'ha fet l'ingrés de l'import del 2009. Consulta els resultats a la web del Departament.

dijous, 2 de desembre del 2010

Programa de formació d'educadors en intel·ligència emocional i autoestima per a nens i nenes

Tenim el plaer de presentar-vos i recomanar-vos aquest nou programa formatiu adreçat a pares, mestres, educadors en el lleure, orientadors, terapeutes, psicòlegs i treballadors socials. A totes aquelles persones que estan en contacte amb els nens i que volen descobrir i aprendre com ajudar-los en el seu desenvolupament personal, donant-los eines per a la vida, creixent amb ells.
El programa de formació Alegra neix amb l’esperit de facilitar als adults els coneixements i l'entrenament de les habilitats i competències necessàries per gestionar positivament la relació amb els nens, les dificultats i els conflictes que sorgeixen en el dia a dia. Oferim Alegra en modalitat oberta, en l'estructura de 3 mòduls, com veureu en la informació adjunta. També volem oferir-la als centres educatius, Ampes, organitzacions i associacions interessades, amb la possibilitat de coordinar la formació en el seu espai, en la modalitat que sigui més convenient. En aquest cas, el programa Alegra tindrà en compte les necessitats especifiques del vostre col·lectiu, tot coordinant una formació personalitzada i adaptada als vostres interessos. Us adjuntem el temari de la formació.
Si voleu més informació truqueu al 93.436.29.50 o al 653.370.455, ens agradarà comentar amb vosaltres tot allò que vulgueu. I, si ho creieu adient, podríem oferir una xerrada gratuïta al vostre centre.
Us convidem a visualitzar el vídeo presentació: http://vimeo.com/16175840
A més de la col·laboració de Vicens Olivé, soci-fundador de l' Institut Gestalt i col·laborador de Claudio Naranjo en el Programa SAT, comptem també amb la Teresa Abellán, mestra i psicopedagoga especialitzada en l’àmbit de la intel·ligència emocional (veure el seu blog "educació emocional, una filosofia de vida").
Rebeu una cordial salutació i fins aviat!
María Rosa Casanovas
Coordinadora del Programa Alegra
http://www.mariarosacasanovas.com/