dilluns, 21 de juny del 2010

Fracàs escolar: què sap i com aprèn el cervell.

Interessant artícle publicat a La Vanguàrdia sobre un estudi fet a EEUU que assegura que "s'està infravalorant el coneixement que el cervell és capaç de processar en les edats primerenques".
Es posa en dubte la teoria de Piajet en el moment en el que es diu que "contràriament a aquesta, els infants no són recipients buits esperant a ser instruits ni graus que es succeèixen l'un rere l'altre". S'hi comenta, també, que l'error de l'educació rau en que es parteix més de la idea del que els alumnes no saben fer que del que ja saben.
També destaca que és crucial el desenvolupament emocial, segons diu l'article, "desprotegim emocionalment massa ràpid als infants, estem massa preocupats per impartir coneixements i aquest primer l'oblidem quan, ambdós, haurien d'anar en paral·lel".

Us animem a llegir-lo ja que pensem que segurament us farà reflexionar... cliqueu el títol per llegir-lo a l'enllaç.

1 comentari:

  1. senga22/6/10

    totalment d'acord desprotegim emocionalment als nens quan els deixem " abandonats" a la guarderia...abandonats perquè és com ho viuen ells...després continua la desprotecció en els excessos d'activitats, en la falta d'espai per pensar i crear, en les obligacions escolars i familiars, internet, la TV... i ja comença haver-hi pares i mestres que treballen per protegir els fills de la pèrdua de la seva llibertat, el valor més preuat...felicitats per la vostra conciència i per la vostra valentia.

    ResponElimina