dimecres, 22 de setembre de 2010

No fer colònies ni sortides és legal PERÒ...

Sóc mestre i la meva companya porta una casa de colònies des de fa 30 anys.

No fer colònies ni sortides és legal, però voldria puntualitzar:
Les informacions que s'han donat no són certes, les anul·lacions estan entre el 12-18% i no el 70% com s'ha publicat alegrement. Al TN vespre de divendres passat es parlava d'aquest 70% però al TN migdia d'ahir ja es parlava del 30%.
Les colònies no són únicament lleure... també formen part del procés educatiu.
Voler resoldre un conflicte en el que es té raó perjudicant als més febles: cases de colònies i monitors que hi fan activitats em sembla molt trist.

Enviat per El Xavier Mas Calvet

2 comentaris:

  1. Toni Alvarez, Baix Penedés24/9/10

    Benvolgut Xavier, jo també sóc mestre i la meva companya no treballa a una casa de colònies. I igualment penso com tu, i que, més enllà de les xifres i percentatges, crec que malament anem com a col·lectiu si la nostra protesta s'ha de recolzar en el malestar d'un altre col·lectiu. Després de tres anys d'intentar mobilitzar-nos, de cridar el que venia a sobre de l'escola pública, d'avisar, d'escoltar excuses per no mobilitzar-se (pèrdua de diners, prioritats a la vida de cadascú, la manca de credibilitat dels sindicats...) I ara ens hem tornat "radicals" per la jornada intensiva, amb tota les raons que tenim per dir que treure-la és una salvatjada, una més...
    Al llarg d'aquests tres anys no hem sigut pocs els que demanàvem als sindicats una vaga indefinida, que enteníem que l'atac era greu i imparable. Les respostes sindicals us les podeu imaginar, quan han hagut orelles sindicals per escoltar, que no hi ha ambient, que no sortiria, que seria un fracàs...I segurament,parlant en termes sindicals tenien raó. La qüestió és que el desmantellament de l'educació pública ha sigut tan brutal i tan ràpid que encara molts no s'han adonat i per tant protestem fermament per la jornada intensiva i aquelles hores que es compensen...
    Ho vivim quotidianament a les escoles, les retallades de recursos humans i materials, la falta de coordinacions que ha fet que l'escola sembli més un centre comercial amb diferents comerços (cicles o departaments), l'exigència econòmica a les famílies en concepte de material fungible...
    Voldria pensar que encara estem a temps de tirar enrere una llei. Potser per això ens hem d'oblidar en el percentatges, tirar endavant estratègies radicals i legitimes.
    Les majories no sempre tenen la raó. Les minories no sempre perden. Adolf Hitler en el primer cas i els insubmisos en el segon ens ho van demostrar el segle passat, entre molts altres exemples.
    Ajudem-nos a pensar-ho! Gràcies,
    Toni Alvarez, mestre a Segur de Calafell

    ResponElimina
  2. Sempre que un col·lectiu protesta, algun altre en surt malparat. Però a qui cal mirar és a qui crea el problema,perquè el problema no és dels mestres i de les cases de colònies per separat. I qui el motiva i qui el pot solucionar no són tampoc els mestres, que sempre baixen del burro, ni tampoc les cases de colònies.

    http://blogdeltoni.alcalleop.cat/2010/09/20/mestres-i-colonies/

    ResponElimina