dijous, 11 de novembre del 2010

14. Lluís Coll i Areñas : Mestre d'Ed.Física

És un paisatge vist des de la platja “Els Griells”, amb les Illes Medes al fons. És un espai que m’agrada anar-hi durant l’estiu perquè hi tinc molts amics i amigues de diferents llocs de Catalunya.

1. De quines tasques relacionades amb l’educació, et sents més satisfet d’haver realitzat o d’haver-hi participat? Fa dotze anys que treballo de mestre d’educació física a la ZER Alt Lluçanès de Sant Boi de Lluçanès; també fa sis anys que porto la direcció de la ZER. Abans havia treballat de tutor de primària en diferents escoles del Vallès Oriental i la Vall del Ges. Estic satisfet sobretot d’haver pogut fer tasques molt diferents: especialista de ciències naturals i matemàtiques, especialista de català, tutor d’aula realitzant totes les àrees dels diferents nivells de primària, mestre itinerant d’educació física, membre de l’equip de direcció de la ZER i des de fa dos anys coordinador del pla català de l’esport de l’associació esportiva ZER Alt Lluçanès. 
2. De quin mestre recordes haver-hi après més al seu costat? De mestres en recordo molts, però la que més em va influir va ser la professora de matemàtiques i ciències naturals de cicle superior de primària de l’escola Segimon Comas de Sant Quirze de Besora, Mª Dolors Magret; d’ella vaig aprendre sobretot que per aconseguir els teus objectius has de seguir un ordre, posar-hi esforç i constància, i tenir sempre present què vols aconseguir.
3. De quin alumne recordes haver-hi après més al seu costat? D’alumnes me’n recordo de molts, a nivell teòric s’aprèn una mica de tots, però sobretot dels que més llegeixen i tenen ganes i interès per aprendre.També valoro els infants que m’ensenyen a tenir il•lusió per les coses, i gaudir de les coses per insignificants que semblin. De tots ells i elles recordo els bons moments i no tan bons, però que de tots i totes se n’aprèn.
4. Qui és per tu, un bon model a imitar i un exemple a seguir per la seva bona educació? Un bon model a imitar és aquell que vetlla per mantenir uns criteris de forma constant, que a ser possible siguin coneguts i compartits amb els infants i que vetllin pel respecte, la responsabilitat, ... perquè així s’afavoreix la convivència i la col•laboració entre tots i totes. Cal vetllar sempre per mantenir la il•lusió i les ganes tant dels infants com dels docents per seguir tirant endavant.
5. Què canviaries o afegiries, per millorar el sistema educatiu de casa nostra? El sistema educatiu actual penso que té uns bons fonaments teòrics. Caldria demanar als polítics que fessin una dotació econòmica més generosa en educació, i que aquests diners s’invertissin en el que fes falta: formació del professorat, més recursos materials i infraestructures adequades als diferents centres, personal educatiu qualificat en les diferents tasques que es necessiten als centres,... tot això per adaptar-lo a les noves necessitats de la societat actual. A nivell polític també caldria mantenir una política educativa constant i consensuada entre tots els partits polítics, i no variar les lleis en funció de les necessitats d’un partit o d’una conveniència puntual com passa actualment. Demanaria finalment mesures que afavorissin el treball a l’aula del professorat i la disminució del treball de gestió en el centre.
5. Què en penses de les retallades en educació? No les veig bé. De totes maneres quan no hi ha diners s’han de treure d’algun lloc, però no hauria de ser de les partides d’educació. El que caldria seria repartir millor el que es té, i aplicar mesures que afavoreixin la millora de l’atenció de l’alumnat .

PUNT TROBADA : Moltes gràcies Lluís per col·laborar amb aquest bloc i per la sinceritat amb la que has respòs les preguntes que t'hem fet arribar. Ena ha agradat tenir la visió d'una persona que ja porta uns anys en aquest món i que al moure's de forma itinerant conèix setmanalment el moviment i els aires que es respiren en diverses escoles. FINS MOLT AVIAT !

1 comentari:

  1. Aquesta és la qüestió !!! Qui desideix en que s'inverteix ? En educació com en d'altres sectors s'inverteixen els calers de forma totalment irracional sensa tenir en compte les necessitats reals de l'educació

    ResponElimina