dijous, 4 de novembre del 2010

Aquests són els que hi ha. Resposta al Sr Josep Huguet.

Ben curiós l’article del Sr Josep Huguet, Conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, no només per les seves declaracions, sinó pel fet que en sigui ell, l’autor. Resulta interessant que el Sr Huguet faci un discurs més propi del Conseller d’Educació, el Sr Ernest Maragall, el qual ja ens té acostumats a parlar de les “bondats” i els èxits que ha aconseguit l’educació en aquest país gràcies, és clar, a la seva gestió. Vull ser ben pensada i creure que el sr Huguet no va caure en el detall que els docents de primària i secundària també llegim les seves declaracions perquè, en cas contrari, demostra el seu desconeixement sobre la situació de l’acollida als ensenyaments d’aquests nivells.
D’un cert temps ençà, assistim a un atac fulminant a tot allò relacionat amb la llengua catalana i l’acollida (com la Llei d’acollida, per exemple). En el cas de les mesures relacionades amb l’acollida dels nouvinguts, el pressupost s’ha vist retallat en un 60%, fet que ha aprofitat el Departament d’Educació per, entre d’altres coses, planificar la recol·locació i la supressió d’uns 1.500 docents en relació al professorat d’aula d’acollida i de la coordinació i assessoria LIC (Llengua, Interculturalitat i Cohesió Social) de tot Catalunya. Així, les aules d’acollida on s’hi ensenya llengua i cultura catalanes, ciències socials i naturals, matemàtiques, on , a més, s’intenta que l’alumnat nouvingut sigui ben acollit, adquireixi un nivell acadèmic el més semblant possible al del sistema educatiu català i serveixi de punt de trobada entre aquest alumnat, les seves famílies, el centre i la resta de la societat (el barri, els ens locals, les associacions, etc.) rep un cop de gràcia indubtable. I qui ha estat l’artífex d’aquestes mesures? La resposta cau pel seu propi pes.
Gràcies a aquesta situació, els professionals de l’acollida veiem, amb desesperació, com els nostres esforços se’n van en orris. Anys d’esforços per a res. Aquesta retallada dóna com a resultat, per exemple, que una nena nouvinguda d’origen filipí, que només parla tagal, passi nou hores a l’aula d’acollida en lloc de les divuit que li tocarien per norma general, tenint en compte les seves característiques personals i acadèmiques. La resta d’hores (és a dir, el 50%!) les fa a l’aula ordinària. Sap el sr Huguet o el sr Maragall el que suposa per a aquesta noia escoltar una classe de tecnologia en català amb un mínim de trenta companys més? Sap l’ansietat i l’angoixa, fruïts de la falta de comunicació i l’obtenció d’uns resultats acadèmics baixos, que suporta aquesta xicota? Ajuda aquesta situació a què s’integri i faci seu el país?
En resum, crec que el sr Huguet hauria de passar-se per les aules d’acollida catalanes i parlar amb els docents, l’alumnat i les seves famílies abans de fer segons quines declaracions. Una persona, en el seu càrrec, ho hauria de fer i no fer servir expressions més pròpies de l’anterior campanya electoral del PSOE.

ENVIAT PER : Aouatif Stitou

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada