dijous, 9 de desembre de 2010

16. Núria Laiglesia Pla : Mestra

1.      On treballes actualment i quines tasques educatives hi desenvolupes?Actualment estic en espera, dins la borsa d'interinatge, per  cobrir substitucions tant de primària com a secundària fent de psicopedagoga.

2.      Per què et vas posar en el món de l’educació? Dubto de si fos una tria o de si vaig ser "triada." El món de l'educació pot resultar un lloc de creixement a varis nivells. Aprenc molt dels alumnes, és una tasca plena de vida.
3.     Ens podries recomanar algun llibre? I perquè aquest? En el seu moment "Canviar la educación para cambiar el mundo" de Claudio Naranjo" em va revelar la possibilitat d'una nova perspectiva sobre el món de l'educació. Aquest llibre com d'altres parlen de la idea d'un nou paradigma més adient als nostres temps.
4.      Hi ha algun alumne, que recordis especialment, perquè ? Molts. És una alegria trobar-los quan ja no són a classe, al cap d'un temps, i veure que estan en una evolució positiva. Recordo la frescor i  naturalitat d'una noia marroquina que va venir a classe sense saber ni agafar el llapis. Els primers temps, ja que mai havia estat ni a l'escola ni a l'institut, la situació d'estar a classe ja li resultava estranya i va despertar la solidaritat dels seus companys i companyes.
5.      Hi ha algun mestre, que recordes especialment, perquè? Hi ha persones molt vàlides dins de l'àmbit de l'educació. Com a alumne recordo a l'Àngels Folch que era també la directora del Joanot Alisanda de Sabadell. Era una mestra que em va ser càlida i propera.
6.     Quina tasca, experiència o activitat relacionada amb l’educació, recordes amb més afecte? Vaig fer una petita substitució en un P3 amb un grup molt reduït. Com que era al final de curs, ells em van mostrar les seves rutines, que eren delicioses: mirar l'hort, esmorzar fruita, llegir contes. L’última substitució va ser com a professora a domicili i em va agradar molt.  Et permet un tracte proper i aviat formes part, d'alguna manera, del nucli familiar i de la recuperació del noi en aquest cas.
7.     Qui és per a tu, un bon model a imitar i un exemple a seguir per la seva manera de fer de mestre? I per què? M'inspiren els éssers humans íntegres. Un bon mestre o educador rarament es pot amagar darrera la màscara per fer la seva feina.. És important ser un referent humà ja que l'aprenentatge més profund és imitatiu,arriba des de l’actitud que un té davant la vida.
8.      Què canviaries o afegiries, per millorar el sistema educatiu de casa nostra? Més espai lliure. Els adolescents sobre tot, passen excessives hores dins l'institut. Es veuen sovint presos de la saturació. Se'ls demana "allò que han d'entrenar-se a complir" de cara a la sortida al món social. A molts, no se'ls prepara, se'ls desgasta i només desitgen acabar l'institut. Som un país amb molts ni-ni (ni estudia ni treballa). La "sortida al món" ha de perdre aquest aire d'institució penitenciària.
9.    Coneixes algun sistema de treball, diferent al nostre i que pensis que té alguna cosa interessant que podríem incorporar a la nostra manera de fer? M'agraden les escoles rurals o els mètodes que impliquin una familiaritat. Crec que, degut a la pèrdua creixent de l'ancestral "educació dins el clan", els mètodes que impliquin a tots/es en l'educació dels infants des de la familiaritat i la naturalitat són vàlids.

PUNT TROBADA MESTRES: Estem molt agraÏts Núria per la sinceritat amb la que has contestat aquestes preguntes, alhora que compartim amb tu l'estima per les escoles rurals i per la feina ben feta. MOLTES GRÀCIES PER LES TEVES RESPOSTES I FINS BEN AVIAT !


3 comentaris:

  1. Quina alegria que la gent jova demostri tanta professionalitat !

    ResponElimina
  2. Anònim24/12/10

    Tens tota la raó Nuria, és molt gratificant trobar-nos amb els nostres alumnes quan es fan grans i es recorden d'un, ens fan sentir algú en aquest inmens univers

    ResponElimina
  3. ...el teu saber tot just comença a despuntar i ja fas grans coses.

    ResponElimina