dissabte, 29 de maig de 2010

PROPOSTA 6 : Potenciar la creativitat !

Una Flor Vermella amb una Tija Verda
La Marina era una nena amb molta il•lusió que anava a l'escola. Un matí la mestra va dir: Avui farem un dibuix.- Que bé!- va pensar ella, ja que li agradava dibuixar. Amb molt d'entusiasme va agafar la seva caixa de colors i va començar a dibuixar. Però la mestre va dir: - Espereu-vos! no comenceu fins que no us digui que heu de fer. Bé, ara dibuixarem les flors d'un jardí. La Marina va començar a fer flors de color rosa, lila i blau. En aquell moment es va sentir que la mestre deia: - Espereu-vos, jo us ensenyaré com heu de fer les flors. Així, dibuixeu una flor vermella amb la tija verda. Després va afegir: - Ara sí que ja podeu començar. La nena va mirar la flor de la mestra, va mirar la seva, li va agradar més la seva però, sense dir res, va guardar el seu paper i va intentar copiar la flor de la pissarra: era vermella amb la tija verda.Un altre dia la mestra va dir: -Avui farem una redacció.-Què bé – va pensar la Maria- Així podré escriuré a les estrelles! Però de cop va sentir que la mestra deia: - Espereu-vos, jo us diré de què heu d’escriure! El tema serà: les vacances. La Maria es va preguntar:- Perquè sempre hem d’escriure sobre el mateix tema? Però va, posaré que a l’estiu les estrelles surten més tard. El seu pensament va ser interromput per la veu de la mestra que deia: -Espereu-vos, jo us diré què heu de posar. Apunteu: lloc d’estiueig (muntanya o platja), amb qui (pares o amics), quin mitjà de transport veu utilitzar (aeri, marítim o terrestre), què veu fer, com us ho veu passar, quants dies van ser, quan veu marxar i quan veu tornar...Ho heu entès? Doncs ja podeu començar. La Maria es va posar trista perquè amb aquesta pauta no hi havia lloc per les seves estrelles i no podia manifestar com les admirava. Però resignada, va agafar el llapis i va començar a respondre, un per un i de forma ordenada, tots els aspectes que la mestra havia estipulat.
Així, la nena va comprendre que era més important fer el que la mestra deia que no el que ella volia. Però passat un temps, la família de la Maria va canviar de població, i per tant, també d’escola.Un dels primers dies de classe, la nova mestra va dir: - Avui farem un dibuix.La Maria es va quedar molt tranquil•la esperant que la mestra digués com havien de fer-ho.Quan la mestra va adonar-se que la Maria no feia res, se li acostà i li digué:-Perquè no treballes? Què no t’agrada dibuixar?-Sí- va respondre- però estic esperant que vostè em digui com ho he de fer.-Com tu vulguis -li va respondre la mestra.-I amb quins colors?-Amb els que més t’agradin.-No ho entenc -va pensar la Maria- i va començar a fer una flor vermella amb la tija verda.

Enviat per : Tanit González López

6 comentaris:

  1. Marta29/5/10

    Si noia, si! Tot i que sovint és sense voler k tallem la creativitat dels nostres infants!

    ResponElimina
  2. senga31/5/10

    ...una flor vermella amb tija verda resumeix el que permet aquesta estructura d'escola encara que hi hagi excepcions...hi ha un llibre que es titula -la escuela ha muerto.

    ResponElimina
  3. senga31/5/10

    ...em recordes a FRATO

    ResponElimina
  4. La meva filla va veure el dibuix aquest de la flor vermella amb tija verda, mentre era a l'ordinador. Va agafar un full i em va dir que feia un dibuix i va reproduir al flor vermella amb tija verda. Vaig pensar: QUINA FRUSTRACIÓ!!! El meu fill gran també el va veure però ell va fer una mena de laberint! Vaig pensar: DEU SER QUE LA PETITA ENCARE COPIA I AL GRAN encare no li hem tallat totes la seva potencia de creativiat! M'HA AGRADAT MOLT Tànit!

    ResponElimina
  5. Anònim18/9/10

    M'encanta aquest article. Pensem-hi quan estiguem a l'aula.

    ResponElimina
  6. Sandra5/10/10

    Si guanya serà una bona proposta ! La creativitat és certament important en l'educació dels nostres alumnes

    ResponElimina