dimarts, 15 de juny de 2010

Entrevista a la Sra. Dolors Collell (Regió 7)

El diari de la Catalunya Central, Regió 7, han publicat una entrevista amb la Sra. Dolors Collell, directora dels Serveis Territorials a la Catalunya Central.
Un cop llegida no podem deixar de mostrar la nostra indignació per algunes de les afirmacions que realitza.

A l'entrevista hi ha molts aspectes que no s'ajusten a la realitat, entre d'altres, us mostrem la nostra opinió sobre alguns d'ells (en blau):
  1. "Es redueixen els itinerants, però no les plantilles, perquè, en lloc de voltar, hi haurà més professors fixos a les escoles". Això no és cert, hi ha casos en què no es compleix la dotació de la resolució de plantilles que ells mateixos han publicat. S'han perdut totes les hores d'Ed. especial. L'augment de plantilles al que es refereix la Sra. Collell cobreix exclusivament les hores necessàries per implantar una 6ª hora imposada.
  2. "L'atenció de l'alumnat està totalment garantida perquè les ZER tenen ràtios d'alumnes molt baixes. És un privilegi que aquestes escoles han tingut sempre, perquè no és el mateix atendre un grup de 7 o 8 que un altre de 25". És cert que els grups són reduïts, però cal tenir en compte la complexitat (tot i que hi ha avantatges) de tenir diversos cursos a l'aula, cal programar les activitats específiques per a cada curs i en ocasions es tenen més de 6 programacions de diversos nivells que cal tirar endavant. "A més, tots els mestres estan capacitats per oferir l'ensenyament que feien els itinerants que es perden." Pensem que no podem menystenir la feina dels mestres "especialistes", que ho són pel fet d'haver realitzat una formació específica adaptada a les necessitats dels alumnes. Si no fos d'aquesta manera, plantegem-nos el per què de les especialitats als estudis de magisteri! Un nen amb NEE que viu en una zona rural té les mateixes necessitats que un altre de qualsevol ciutat. Tots els mestres no estem capacitats per atendre'ls com cal. Per als casos més complicats, hi ha el suport extern, com els equips d'assessorament psicopedagògic, que poden orientar qualsevol professor. És qüestió d'organitzar-se. Les hores que corresponen a aquests assessoraments són totalment insuficients ja a hores d'ara.
  3. "En molts casos, el mestre itinerant que hi havia en una ZER es quedarà com a fix al centre més gran. No és un greuge comparatiu amb els centres més petits? I no hi ha un greuge entre l'escola rural i l'ordinària, on hi ha sobreràtios?" Evidentment és un greuge comparatiu. Una ZER comparteix projectes pedagògics que a hores d'ara es veuran afectats per la diferència d'hores de què disposaran unes escoles i altres. D'altra banda ens sembla poc ètic fer comparacions entre tipologies d'escoles, siguem rurals o siguem ordinàries totes les escoles tenim ventatges i inconvenients. Els mestres d'escola rural estem satisfets des ser on som però el nostre camí tampoc és ple de flors i violes...
No pretenem ser insolidaris, només defensem el que és just i necessari per als infants que tenim a les nostres aules.

Per llegir l'entrevista complerta feu un clic al títol de la notícia.

3 comentaris:

  1. senga15/6/10

    ...em sembla que la sra. collell no parla de pedagogia... em sembla que parla d'interessos polítics, potser?...econòmics segur que no perquè els diners algú decideix posar-los en un lloc o en un altre...i el que tothom sap és que una societat sana el que prioritza és les necessitats reals dels infants i llavors es poden reduir despeses de delinquència...bagància...violència...

    ResponElimina
  2. Mentre al capdavant d'educació hi hagi gent que pensen d'aquesta manera i que defensa lo indefensable, a Catalunya mai hi haurà una educació de qualitat per molt que els mestres hi deixem el coll. Tot i així: -"mestres, continuem deixant-hi el coll...fem-ho pel futur dels nostres fills, dels nostres alumnes...si no, quin món els deixarem d'herència...".

    ResponElimina
  3. Anònim16/6/10

    Si EVA I ANNA... Un món de mentides i hipocresia ! Un ball de disfresses on un ja no recorda ni l'essencia que hi ha sota la màscara !!!

    Ai DOLORS ! Sembles l'abogat de les mentides... no et sents trista quan defenses qüestions polítiques en lloc de defensar l'educació ???

    ResponElimina