dilluns, 17 de maig del 2010

2.ANNA CAPDEVILA MARISCAL: Mestra a l'escola rural

És una foto de fa uns dies al "Forat de Sant Ou" (Montgrony), la terra del meu pare. Ell va morir quan jo tenia 9 anys i potser per això encara m'estimo més aquesta terra (Gombren i els seus voltants). Segons la llegenda el Compte Arnau passava per aquest forat amb el seu cavall i anava a parar a Sant Joan de les Abadesses on estava embolicat amb una Abadessa del monestir...jejeje "pillo" el noi eh...!
1. On treballes actualment i quines tasques educatives hi desenvolupes? Escola Heurom(Perafita) ZER Alt Lluçanès. Sóc tutora d'Ed.Infantil(deP3 a P5) i Cap d'Estudis.
2. Per què et vas posar en el món de l’educació? Des de ben petita m'agradava molt envoltar-me de nens petitons, no els deixava viure pobres!! De més gran vaig pensar que això era la meva vocació. Crec que la vocació és necessària per fer aquesta feina, del contrari es fa molt difícil el dia a dia a l'escola.
3. Ens podries recomanar algun llibre? I perquè aquest? El Diari de Günter Parris és un llibre que em va marcar força i pel que fa a aspectes més pedagògics recomano, sens dubte, els de Francesco Tonucci, Jaume Cela i un de molt especial que es diu Infància Natural de John B. Thomson (Editorial Blume)
4. Hi ha algun alumne, que recordis especialment, perquè hi vas aprendre al seu costat? Sempre recordes especialment als nens i nenes que per alguna cosa o altra tenen alguna dificultat i que hi has hagut de dedicar-hi molts esforços per tal que tirin endavant.
5. Hi ha algun mestre, que recordes especialment, perquè? De quan jo era petita no tinc massa bons records dels meus mestres, de la facultat de Magisteri recordo amb molt d'afecte (encara hi tinc contacte) amb la professora de Psicologia Evolutiva. Va obrir-me molts camins, a nivell de formació però també de caire personal.
6. Quina tasca, experiència o activitat relacionada amb l’educació, recordes amb més afecte? Les colònies!!! Pel vincle afectiu que es crea entre el grup classe.
7. Qui és per tu, un bon model a imitar i un exemple a seguir per la seva bona educació? I per què? No podria parlar de cap personatge però si de col•lectius i models escolars. Les escoles de Reggio Emillia i Pistoia són un bon exemple, així com moltes del Nord d'Europa.
8. Què canviaries o afegiries, per millorar el sistema educatiu de casa nostra? Milloraria la Gestió del Temps. Sembla que anem a remolc de la societat, cada vegada més estressats i oblidant els aspectes bàsics. Cal que frenem, els nens són nens i tenen molt de temps per aprendre! Potser els infants que tenim ara a les aules viuran més de 100 anys! Hi ha temps per tot!
9. Coneixes algun sistema de treball, diferent al nostre i que pensis que te alguna cosa interessant que podríem incorporar a la nostra manera de fer? Ups!! crec que ja he contestat a la pregunta 7. Però si, a nivell de parvulari penso que fem les coses massa despresa, als països capdavanters en educació els nens i nenes comencen a anar a escola a 6 anys. Que potser no han après a llegir i a escriure?? Pressa! massa pressa per tot...
10. Per acabar, ens podries regalar un nou suggeriment, per l’espai del bloc: “365 propostes de millora per l’educació”?
A L'ESCOLA LES PAUSES SÓN TANT O MÉS IMPORTANTS QUE L'ACTIVITAT.

PUNT TROBADA: Moltes gràcies Anna per la teva sinseritat i més aquesta setmana, que a la Zer teniu força moguda amb això de la Vaga Blanca. Una abraçada! (normalment penjarem les entrevistes els dijous, però amb això de la vaga blanca n'hem volgut fer una més, esperem que us hagi agradat)

4 comentaris:

  1. Anònim17/5/10

    Gràcies a la vocació de mestres com l'Anna, les escoles i els nostres infants avancen feliçment en aquest ritme de vida en el que estem sotmesos. Gràcies per la teva tasca educativa i per ser una gran mestra! Abraçada, Maria.

    ResponElimina
  2. Andreu17/5/10

    A veure com us va la vaga blanca de demà, jo també aniré de blanc i penso com tu amb això d'agafar-se les coses amb calma. Sort!

    ResponElimina
  3. He trobat molt interessants les respostes de la nostra cap d'estudis i companya de "fatigues"! Certament, la societat marca un ritme exageradament ràpid i no hem d'oblidar mai que els nens són nens i que per més quantitat d'hores que passin a l'escola no aprendran pas més a no ser que hi hagi una bona qualitat al darrera.

    ResponElimina