dijous, 20 de maig del 2010

3. Rosa Recio : CCOO

1. Per què et vas posar en el món de l’educació? L’ambient familiar, pare professor d’institut i mare mestra, i el fet de treballar als 13 anys donant classes particulars, m'hi va fer decantar.
2. De quines tasques relacionades amb l’educació et sens més satisfeta? La meva tasca dins el Plà Experimental al C.S. de EGB en matemàtiques; formar part d’un grup de mestres assessorades per MªAntònia Canals; i ara, amb una plaça d’anglès on organitzem teatre en anglès. Com a sindicalista el tema de la coeducació sempre m’ha preocupat i he gaudit amb les xerrades que he fet en alguns centres de la comarca, també he intentat aprofundir en el tema de la salut laboral i he tingut aquest càrrec a l’escola, fins el curs passat que vaig optar per dedicar tota la jornada al sindicat. El meu treball actual em permet relacionar-me amb gran part del professorat i conèixer de prop la realitat de l’educació a Osona, que no passa pels seus millors moments...
3. Quin alumne recordes haver-hi après més al seu costat? Un alumne de 6è, que m’esperava al matí per anar junts xerrant fins a l’escola, comentant el programa de Plats Bruts de la nit anterior amb comentaris brillants per la seva part i d’altres temes.
4. Quin mestre recordes més de quan eres petita? I què fa que te n’enrecordis més especialment?El professor de matemàtiques i química de batxillerat sempre és amb estima a la meva memòria perquè va confiar en les meves capacitats i em va animar a fer treballs independents i a exposar-los a la classe i va aconseguir que canalitzés la meva problemàtica adolescència cap un camp de progrés personal.
5. Qui és per tu, un bon model a imitar i un exemple a seguir per la seva bona educació? Això ja em costa més de contestar perquè hi ha molta tipologia de professorat , de bon professorat i és gent molt diferent. Crec en un ensenyament actiu, manipulatiu, comprensiu amb un cert grau d’empatia amb l’alumnat i la resta de l’equip docent.
6. Què canviaries o afegiries, per millorar el sistema educatiu de casa nostra?Afegiria més recursos humans a les escoles per fer possible l’atenció adequada a l’alumnat respectant les seves característiques individuals. Treuria gran part de la burocràcia escolar , suprimiria concerts als centres privats que segreguen per sexes i pels estudis post-obligatoris, exigiria fer les classes de religió fora de l’horari escolar,intentaria consensuar una llei d’educació ho més estable possible,...
7. Coneixes algun sistema de treball, diferent al nostre i que pensis que te alguna cosa interessant que podríem incorporar a la nostra manera de fer? Quan era més jove tenia molt idealitzades les granges-escoles i les escoles viatgeres holandeses, seria llarg d’explicar els motius, tot i que tenen relació amb la teoria actual del decreixement.

PUNT TROBADA: Moltes gràcies Rosa per la teva participació al bloc i per donar suport a la Vaga Blanca! Fins aviat!

1 comentari:

  1. Sergi21/5/10

    Val la pena que ens mostreu com son les sindicalistes fora la feina... Pensava que sols protestaven, però veig que hi ha més...

    ResponElimina