dijous, 25 de novembre del 2010

15. Ariadna Ciurana : Mestra de Música

.

Aquesta fotografia és del concert de Nadal l'any passat a l'escola

1. On treballes actualment i quines tasques educatives hi desenvolupes? Actualment estic a l'Escola Mare de Déu d'Alcover i faig música des de P3 fins a 3r i també dues hores d'alternativa de la religió.

2. Hi ha algun mestre, de la teva infantesa, juventut…, que recordes especialment pel que hi vas aprendre? En concret les meves mestres de música. Tant les mestres de l'escola: la Glòria, la Sílvia... com les de l'institut: la Rosa, la Cristina i també les de l'escola de música on vaig estudiar: la Montse, la Begoña,... I de fet, sempre dic que segurament em vaig fer mestra de música per com elles em feien viure la música a les seves classes. La veritat és que vaig tenir moltíssima sort i ara hi penso molt en elles. 

3. Quina tasca, experiència o activitat relacionada amb l’educació, recordes amb més afecte? M’agrada recordar el somriure dels alumnes quan els ensenyo una cançó nova, o quan els explico un conte, o com miren amb il•lusió quan trec la guitarra tot i que la porto cada dia que hi vaig. Coses com aquestes són les que em fan recordar per què sóc mestra i com m’agrada els dies que surto desanimada de l’escola. 

4. Qui és per tu, un bon model a imitar i un exemple a seguir per la seva bona educació? És complicat això de triar un bon model a imitar. Però si hagués de dir algú diria els mestres que m’he anat trobant des que vaig començar a treballar i que tan portessin tres anys com vint-i-cinc anys treballant, segueixen vivint aquesta feina amb entusiasme. Entusiasme per la feina, pels alumnes, per aprendre, per reciclar-se... Crec que aquests mestres són els que per mi són un model. ’
5. Què canviaries o afegiries per millorar el sistema educatiu de casa nostra? Crec que necessitem més diàleg entre els qui manen, els qui estem cada dia a l'escola i les famíliesM'entristeix molt veure que vivim en una societat on es creu més important la venda de pisos, de cotxes, etc i no prioritza l’educació. Jo sempre dic que estem educant i ensenyant als homes i dones del futur i que per tant necessita una dotació de recursos important, fet que últimament sembla que no es consideri ja que només rebem retallades per part del Departament. 

6. Vols compartir amb nosaltres alguna anècdota divertida relacionada amb l’educació que t’hagi passat? En tinc moltes! De fet, aquest any a la meva llibreta on hi escric el que es parla a les comissions, claustres, cicles.... hi he fet un apartat d’anècdotes perquè fent classes als més petits és un no parar. Una que em sembla molt divertida és una que em va passar aquest any, fa unes dues setmanes:

Vaig treure la guitarra per cantar amb ells. Vam fer-ne unes quantes d’aquestes de tota la vida: el sol solet, el cargol treu banya,... i va arribar la de “la Lluna la pruna”. A l’acabar una nena em va dir “No l’he entès mai aquesta cançó... per què el seu pare la crida i sa mare no vol? segur que la crida per alguna cosa important!”

PUNT TROBADA MESTRES: Moltes gràcies Ariadna per les teves respostes, es nota que han estat molt sinceres, alhora que pensem que transments moltes ganes de treballar i amor per la feina ben feta. Es nota que t'ho passes bé ensenyant i compartint vivències amb els teus alumnes. Estarem en contacta, FINS AVIAT!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada